ویژه

چرایی حضور پررنگ روحانیت در جبهه متحد اصولگرایان

مبنای اصولگرایی عبارت است از مواردی که در قرآن، خدای متعال مطرح می‌کند راجع به ایمان، تقوا، دوری از مکر، گناه و ...

حجت‌الاسلام احمد سالک*
در مورد چرایی حضور پررنگ روحانیت برای فراگیری جریان اصولگرایی باید تاکید شود که این اتفاق مبنا دارد. مبنای اصولگرایی عبارت است از مواردی که در قرآن، خدای متعال مطرح می‌کند راجع به ایمان، تقوا، دوری از مکر، گناه و موضوعات مختلف دیگر... انقلاب اسلامی ما، بر مبنای ارزش‌های قرآن و عترت شکل گرفته است و تمام فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را خارج از این مقوله نمی‌بینیم. پس انقلابی که برپایه ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی پایه‌گذاری شده باشد و سامانه حرکتش بر این اساس است با حرکت‌های اجتماعی و سیاسی دیگر، تفاوت‌های اساسی دارد. کسانی که می‌توانند به بهترین شکل این ظاهر و رویکرد را حفظ کنند، روحانیت هستند. روحانیت در طول یازده قرن توانسته‌اند اسلام ناب را تبلیغ، گسترش و پایه‌دار نگه دارند، از شیخ طوسی و شیخ مفید تا به امروز شاهد این موضوع هستیم.
در قرن حاضر کسی که حافظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی بوده و در جهت رشد، تعالی و گسترش آن تلاش کرده است، حضرت امام (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری بوده و درکنار این بزرگواران روحانیت عهده‌دار این حرکت هستند. بسیاری از روحانیون نظیر آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله یزدی، آیت‌الله مصباح و دیگر بزرگان حوزه در جهت رشد و تعالی دینی تلاش بسیار انجام داده‌اند. این افراد سابقه طولانی در حفظ ارزش‌ها داشته‌اند، بنابراین امروز اگر آیت‌الله مهدوی‌کنی یا آیت‌الله یزدی به میدان می‌آیند و محور اصولگرایی قرار می‌گیرند بر اساس مبنای اصولی و عقلانی است. بنابراین جهت حرکت روشن است و اگر آقایان آمده‌اند، احساس خطر جدی کرده‌اند. این آقایان تلاش بسیاری کرده‌اند که سعی کنند ائتلاف بزرگی را به وجود بیاورند، سعی کنند شکاف‌هایی را که دشمنان و بدخواهان انقلاب می‌خواهند، در دل جریان اصولگرایی ایجاد نشود تا منجر به تشکیل مجلس ضعیف و ناکارآمد بشود. حضرات آیات برمبنای ارزش‌ها و اصول انقلابی حضور پیدا کرده‌اند و اصولگرایی هم آدم‌های خودش را می‌خواهد کسانی را نمی‌خواهد که سابقه خوبی ندارند یا در مواقع مختلف عملکرد منفی داشته باشند.
احساس خطر نسبت به طراحان پشت پرده‌ای که امروز در میان اپوزیسیون خارج از کشور هستند. همان فرماندهی که در کمیته X محور است و در فتنه ۸۸ هم فعالیت داشته‌اند. آنها امروز نمرده‌اند و در راستای ضربه زدن به انقلاب‌و نظام تلاش می‌کنند. صحبت‌های خانم کلینتون نشان داد همان حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از جریان‌های مخالف گفتمان اصولگرایی صورت خواهد گرفت و این خطر بزرگی است که نباید آن را نادیده بگیریم. موضوع دیگری که باعث حضور بزرگان شد، فعالیت‌ها و تحرکات جریان موسوم به انحرافی است که سرمایه‌گذاری زیادی هم در این عرصه داشته‌اند. عامل دیگر حضور و فعالیت‌های جریان اصلاح طلب و فتنه است که خود را برای انتخابات و رسیدن به قدرت آماده می‌کنند. مجموعه این عوامل دست به دست هم می‌دهند که اصولگرایان هوشیار باشند و بدانند اگر غفلت بکنند از محیط پیرامونی جریان‌های مخالف به اهداف خاص خود می‌رسند. آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی با نگاهی جامع محیط پیرامونی را دیدند که در میدان حضور پیدا کردند. اگر ما از موضوعات اساسی چه در داخل و چه در خارج از کشور بگذریم و بگذاریم که جریانات مخالف کلید قدرت را در مجلس به دست بگیرند یقیناً به انقلاب و نظام ضربه زده‌ایم. اصولگرایان نمی‌خواهند کسانی به مجلس راه پیدا کنند که با ولایت رابطه نداشته باشند یا فصل الخطاب را رهبر معظم انقلاب ندانند.
*سخنگوی جامعه روحانیت مبارز
منبع:پایگاه رسمی جبهه متحد اصولگرایان

https://shoma-weekly.ir/1Ps0UW