ویژه

چرایی حضور جامعه مدرسین در فعالیت های جبهه متحد اصولگرایان

حجت الاسلام غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به جایگاه جامعتین در فضای سیاسی کشور ، درباره علت حضور جامعه مدرسین در این دوره از انتخابات گفت:
جریان جبهه متحد اصولگرایان وضعیت دیگری دارد. تشکل های اصولگرا حدود یکی دوسال قبل جلسه ای با جامعه داشتند و این مسئله را مطرح کردن که شما باید بیایید و نقش پدری را برای اصولگراها داشته باشید. اگر شما بیایید نقش بهتری می توانید داشته باشید. جامعه مدرسین هم به ضمیمه روحانیت مبارز با سرشاخه های اصولگراها جلساتی را در ادامه تشکیل دادند. در نهایت  نمایندگان جامعیتن و هیئات ریسه نشستند و با مشورت اصولگراها منشوری را برای اصولگرایی نوشتند و به تبع آن بنا شد که بر این اساس در واقع این تشکل های اصولگرا وارد عمل شوند و در انتخابات نیز نقش خود را ایفاء کنند و هیئتی از جامعتین و اصولگرایان تشکیل شد که اگر بنا باشد کسی لیست دهد این هیئت در راس آن باشد.
وی ادامه داد: اینگونه نیست که جامعتین در انتخابات ورود پیدا کند به این معنا که کاندیدا داشته باشد بلکه نقش جامعتین این بود که وحدت بین اصولگراها را تقویت کند و همه این ها به یک نقطه مشترکی برسند بر اساس آن نقطه مشترک ها بنشینند و در نتیجه لیست واحدی را اصولگرایان ارائه دهند و مردم و کسانی که به اینها اعتماد دارند و روی این ها سرمایه گذاری می کنند به کاندیداهای اینها رای دهند. گروه های اصولگرا هم تقریبا تاکنون خوب آمده اند و لیست واحدی ارائه می دهند. برخی از گروه هایی که مدعی اصولگرایی هستند و البته برخی شان واقعا هم هستند خیلی روحیه همکاری تا کنون نداشته اند و یا اینکه نشان نداده اند که البته من نمی توانم اسم ببرم.
غروی درباره علت عدم این همراهی نیز گفت: اولا تازه کار هستند و برخی شان نیز افراطی هستند. البته من از همان اول نظر نداشتم که این ها بیایند و در کنار جبهه متحد خود را بالا بکشند. باور نداشتم که اینها در نهایت قواعد بازی را حفظ کنند و همین هم شد و همان موقع من پیغام هم دادم و در صحبت های کلی مسئله را مطرح کردم.
وی افزود:  بالاخره این ها ساز خودشان را می زنند. در بین این ها کسانی که حاضر نیستند که با جبهه متحد اصولگرایان، متحد شوند و نسبت به آنها شناخت دارم باید خیلی راحت بگویم که عده ای از آنها بسیار تند هستند برخی نیز افراد متعادلی هستند و قابل قبول هستند برخی ها نقش تخریبی را اتخاذ کرده اند. وی در پاسخ به این سوال که یعنی امکان داشت در انتخابات مجلس فتنه ای شبیه فتنه 88 بخاطر تندروی کسانی که از الان در جبهه متحد نیستند رخ دهدگفت: بله درست است. منتهی درایت جامعه مدرسین بود که مانع شد. اینها الان فاصله گرفته از جبهه متحد هستند. از آن طرف هم جبهه متحد اصولگرایان  در بین شان افرادی هستند تشکلاتی هستند که لا اقل بنده برخی از مسوولین این جبهه را بیش از چهل سال است می شناسم. فضل علمی اینها کمالات این ها، ریسک کردن بخاطر انقلاب و نهضت امام از اول سابقه مبارزاتی و بی ادعا بودن در این انقلاب که بخواهند سهم خواهی کنند را از نوجوانی شاهد بوده ام.


https://shoma-weekly.ir/JsDVLp