ویژه

پیشنهاد مؤتلفه اسلامی برای تشکیل اتحادیه احزاب اسلامی جهان

احزاب اسلامی و جمعیت‌های پایبند به ارزش‌های دینی و اعتقادی برای تشکیل امت واحده اسلامی باید چه گام‌هایی بردارند؟ وی گفت: امت اسلامی بدون وحدت کلمه و وحدت کلمه بدون اشتراک نظر و بدون پایبندی به اصول تحقق نمی‌یابد.
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در نشست احزاب جهان اسلام اظهار داشت: امروز در شرایطی دورهم جمع شدهایم که جهان اسلام با چالشهای متعددی بهویژه جنایات ضد بشری و وهنآمیز جریانهای افراطی و تکفیری روبهروست.

وی ادامه داد: در اثر جنگ تحمیلی، تکفیریهای تروریست که بیشک عامل صهیونیسم و استکبار جهانی هستند، میلیاردها دلار خسارت به زیربناهای اقتصادی و تاریخی و به هستی مردم مسلمان و غیر مسلمان وارد کرده و راه رشد و پیشرفت جوامع اسلامی پرخطر شده است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: اگر به هشدار احزاب اسلامی در اجلاس مقدماتی سال 2007 تهران که با حضور احزاب کشورهای عراق، لبنان، آذربایجان، افغانستان، کویت و فلسطین درخصوص خطرات القاعده توجه میشد، امروز دهها گروه افراطی خشن و جنایتکار دیگر با حمایت قدرتهای سلطهگر و متحجرین وهابی و صهیونیستها برای ناامنکردن کشورهای اسلامی بهوجود نمیآمد.

حبیبی با تأکید بر اینکه باید اعتراف کرد که اشتباهات محاسباتی بعضی گروهها و دولتها و کوتاهی در بعضی گروههای دیگر و غفلت از توطئهپردازی قدرتهای سلطهگر و استکباری، چالشهای متعددی را در مسیر وحدت، رشد و توسعه و تمدنسازی اسلامی پیش روی مسلمانان قرار داده، اظهار داشت: احزاب اسلامی و جمعیتهای پایبند به ارزشهای دینی و اعتقادی برای تشکیل امت واحده اسلامی باید چه گامهایی بردارند؟ وی گفت: امت اسلامی بدون وحدت کلمه و وحدت کلمه بدون اشتراک نظر و بدون پایبندی به اصول تحقق نمییابد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با طرح این پرسش که تفرقه بین شیعه و سنی، عرب و عجم تاکنون جز هرزرفتن ظرفیتها و تعمیق کینهها و عقبماندگی مسلمانان اثر دیگری نداشته است، افزود: امروز مسئول صدها هزار آواره مسلمان و غیر مسلمان سوری، عراقی و نیجریهای کیست؟ وقت آن است که به ایجاد سازوکاری برای وحدت کلمه دست یابیم.حبیبی گفت: همه دیدید که 80 کشور با اعزام تروریستهای تکفیری، علیه مقاومت اسلامی وارد شدند و تا آخرین فشنگ و قدرت، علیه ملتهای مسلمان بیگناه ایستادند و کشتند و آواره کردند و با کمال شرمندگی زنان را فروختند.وی افزود: ما باید چهره اسلام ناب محمدی(ص) را در افکار عمومی جهان بازسازی کنیم، با استدلال و منطق، اسلام تکفیری و تفرقهافکن آمریکایی و انگلیسی را طرد و تقبیح کنیم و با تعامل و ارتباط تنگاتنگ و تشکیلاتی، امت اسلامی را در برابر دشمنان فکری و سیاسی اسلام، متحد و یکپارچه کنیم.دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: ما باید صفوف مسلمانان را برای دفاع از قرآن و اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) فشرده و هماهنگ کنیم و به همافزایی یکدیگر برای غلبه بر توطئههای دشمنان کمک کنیم.حبیبی تصریح کرد: امروز با توطئه دشمنان خوشبختانه تئوریهای سازش و مذاکره با دشمن اسلام شکست خورده است و جز راه مقاومت و ایستادگی متحدانه و مقتدرانه در برابر دشمنان راهی برای بقا و پیشرفت ملتهای اسلامی بهویژه فلسطین مظلوم و دیگر مسلمانان افغانستان، پاکستان، عراق، بحرین، لبنان و سوریه وجود ندارد.وی در پایان گفت: پیشنهاد بنده بهعنوان دبیرکل حزب مؤتلفه این است که گروهی از این نشست مأمور شوند تا زمینه تشکیل اتحادیه احزاب اسلامی جهان را فراهم کنند و با فعالکردن دبیرخانه و پایگاه اطلاعرسانی آن، دیدگاهها و مواضع احزاب اسلامی در برابر چالشهای فرارو را به هم نزدیک کنیم تا به اقدامات هماهنگ و مشترک در جهان اسلام منجر شود.

دفاتر موتلفه اسلامی

https://shoma-weekly.ir/FhHLWL