ویژه

پیروزی جنگ چهارم علیه اسرائیل

صهیونیست‌‌ها چه فکر می‌کردند، چه شد؟ نبرد اخیر حماس با رژیم صهیونیستی، چهارمین نبرد جدی اعراب و اسرائیل است. طی نیم قرن اخیر، صهیونیست‌ها ارتش‌های عربی را به ویژه در جنگ شش روزه در هم شکستند و هرجا جنگی بوده پیروزی با صهیونیست‌ها بوده است که دامنه تصرفات خود را گسترش دادند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی این پیروزی‌ها به افول میل کرد. ارتش صهیونیستی از حالت تهاجمی به حالت دفاعی و از حالت پیشروی به عقب‌نشینی و التماس برای برقراری آتش‌بس رو ‌آ‌ورد.
محمدکاظم انبارلویی- صهیونیست‌‌ها چه فکر میکردند، چه شد؟ نبرد اخیر حماس با رژیم صهیونیستی، چهارمین نبرد جدی اعراب و اسرائیل است. طی نیم قرن اخیر، صهیونیستها ارتشهای عربی را به ویژه در جنگ شش روزه در هم شکستند و هرجا جنگی بوده پیروزی با صهیونیستها بوده است که دامنه تصرفات خود را گسترش دادند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی این پیروزیها به افول میل کرد. ارتش صهیونیستی از حالت تهاجمی به حالت دفاعی و از حالت پیشروی به عقبنشینی و التماس برای برقراری آتشبس رو آورد.

جنگ ۳۳ روزه حزبالله با ارتش صهیونیستی، اولین طعم شکست را به صهیونیستها چشاند و نشان داد اگر اعراب قصد جنگیدن داشته باشند راه برای پیروزی باز است. جنگ ۲۲ روزه و ۸ روزه حماس هم از همین دست پیروزیها بود. اکنون انتفاضه رمضان، ارتش رژیم صهیونیستی را به دام انداخته است و رژیم صهیونیستی از این نبرد جان سالم به در نخواهد برد. صهیونیستها در نبردهایی توفیق داشتند که از قبل، رهبران عرب را خریده بودند و فشنگها را قبل از خشابگذاری، از لوله تفنگ اعراب درآورده بودند. اما امروز در برابر ارتش مردمی حزبالله، حماس و... قرار دارند که قرار است تا آخرین فشنگ، تا آخرین نفر و تا آخرین نفس، جنگ ادامه پیدا کند. این راهبرد نه تنها سطح خودکشیها در ارتش اسرائیل را بالا خواهد برد بلکه شکست را برای ارتش رژیم صهیونیستی رقم خواهد زد.

قرار بود رژیم صهیونیستی، مقاومت را در سوریه سرگرم کند. با پیروزی بشاراسد بر تروریسم، صهیونیستها بازی داعش و تجزیه را در عراق به پا کردند تا شاید نگاهها از سرزمینهای اشغالی و ادامه جنایات صهیونیستها در قدس شریف منحرف شود و حکام مستبد و کودککش رژیم صهیونیستی نفسی تازه کنند.

اما خدا خواست صهیونیستها در تله جدید گرفتار آیند و بیاختیار به جنگی ناخواسته کشیده شوند. کشته شدن سه صهیونیست شهرکنشین و اقدامات تلافیجویانه صهیونیستها مقدمهای شد تا در آستانه روز قدس، روز نفرت جهانی از پدیده صهیونیسم، رژیم اشغالگر قدس به دام جنگ واقعی اعراب و اسرائیل که میتوان آن را جنگ چهارم واقعی اعراب و اسرائیل توصیف کرد، کشانده شود.

پدیدههای جنگ چهارم چیست؟ برای اولین بار آتش موشکهای مقاومت تمام سرزمینهای رژیم صهیونیستی حتی تلآویو و حیفا را در هم کوبید. اکنون بیش از نیمی از جمعیت سرزمینهای اشغالی در پناهگاهها به سر میبرند. فعالیت اقتصادی تقریبا تعطیل است. ارتش اسرائیل که در نیم قرن اخیر سرزمینهای زیادی از اعراب را به تصرف و اشغال درآورده است در جنگ چهارم حتی نتوانست ۳۰۰ متر پیشروی داشته باشد. زیرساختهای دفاعی، خط تولید مهمات و موشک و آرایش نظامی مقاومت در غزه پس از دو هفته نبرد، دست نخورده باقی مانده و اسرائیل فقط توانسته است زنان، کودکان و پیران را در غزه هدف قرار دهد.

دستگاه اطلاعاتی اسرائیل از کار افتاده و هدفهای انسانی، نه نظامی در دستور کار ارتش رژیم صهیونیستی است. شمار زیادی از نظامیان رژیم اشغالگر قدس کشته و زخمی شدهاند که به تدریج آنها مجبور به اعلام بخشی از آن تلفات شدهاند. آثار شکست و استیصال در کابینه اسرائیل و ارتش رژیم صهیونیستی مشاهده میشود. خط برقراری آتشبس در واشنگتن، پاریس، لندن، قاهره و... فعال است اما نتوانستند کاری بکنند.

امروز جنازه صدها کودک فلسطینی و پیکر متلاشی شده خانوادههای آنها به ویژه در قتلعامهای خانوادگی، در رسانههای جهان در جلوی چشمان مردم حیرتزده پنج قاره جهان قرار دارد. رژیم صهیونیستی بیش از این تاب این نفرت جهانی علیه خود را نخواهد داشت.

بدون شک تداوم پایداری و مقاومت در غزه در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی، پیروزی جنگ چهارم اعراب و اسرائیل را به دنبال خواهد داشت. این پیروزی تحولات بزرگی را در حوزه سیاسی و نظامی منطقه رقم خواهد زد. پس از این دیگر رژیم صهیونیستی هرگز خود را درگیر یک نبرد نظامی با اعراب نخواهد کرد.

امروز مردم غزه به نمایندگی از ملت فلسطین و اعراب و حتی کل مسلمانان جهان، با رژیم صهیونیستی میجنگند. امروز مردم سرزمینهای اشغالی بویژه منطقه کرانه غربی رود اردن به نمایندگی از همه فلسطینی‌‌ها و مردم عرب و مسلمانان جهان، هر روز در برابر نظامیان صهیونیستی تظاهرات میکنند و مشعل فروزان مقاومت را روشن نگه میدارند.

https://shoma-weekly.ir/Q80JeE