ویژه

پیام تسلیت شخصیت ها به مناسبت درگذشت آیت‌الله انواری


پیام رییس جمهور
ارتحال عالم جلیل القدر و مجاهد نستوه، حضرت آیت الله شیخ محی الدین انواری که عمر پربرکت و گرانمایه خود را در مسیر مبارزه با طاغوت و اعتلای ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صرف کرد، مایه تاسف و تالم شد.
این عالم مجاهد که از روحانیت مبارز در دوران طاغوت بود، در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دیگر سنگرها نیز همواره منشا خدمات و برکات بسیاری در بخش های گوناگون بودند.

پیام رئیس مجلس
حضرت آیت‌الله انواری از پیشکسوتان مبارزه با رژیم شاه و از سابقون در نهضت امام خمینی(ره) بود که بیش از یک دهه عمر خود را در زندان‌ها و سیاهچال‌های رژیم شاه گذراند.

پیام رئیس قوه قضاییه
‏ ارتحال آیت الله محمد باقر محی‌الدین انواری که به حق یکی از یاران باوفای ولایت فقیه در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند موجب تأثر و تأسف شد.

پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
آیت‌الله محمدباقر محی‌الدین انواری، عالم مبارز جلیل‌القدر، در طول مبارزه و زندگی پربرکت خود، یکی از طولانی‌ترین دوران زندان‌های ستم‌شاهی را تحمل نمود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم علاوه بر تبلیغ و نشر معارف اسلامی، افتخار نمایندگی حضرت امام(ره) در ژاندارمری و نمایندگی دوره‌های مختلف مردم همدان و تهران در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به عهده داشت.

پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی
حضرت آیت‌الله آقای حاج‌شیخ محی‌الدین انواری رحمت الله علیه عمر ارزشمند خویش را در اعتلای کلمه طیبه انقلاب سپری کرد. آن بزرگوار چه در دوران سخت زندان و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از منادیان امام عظیم‌الشأن راحل بود و در این راه کارنامه‌ای از مجاهدت را با خویش همراه دارد.

پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
حضرت آیت‌الله محمدباقر محی‌الدین انواری (ره) از مبارزان و مجاهدانی بودند که برای مقابله با فساد ستم‌شاهی بیش از یک دهه از عمر خود را در زندان‌های رژیم ستم‌شاهی به سر برده و جهت به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تلاش‌های فراوانی نمودند و پس از پیروی انقلاب اسلامی نیز به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی خدمت شایانی داشته‌اند.

پیام رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران
آنچه که خاطره‏ آن عزیز سفر کرده را بیش از هر خدمت دیگرش در اذهان جاودانه می‌دارد، حضور موثر و بی بدیل ایشان در تاسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و حمایت و دلجویی دلسوزانه و مشفقانه از نمازگزاران مساجد و ائمه‌ی بزرگوار جماعت است.
سعه صدر، حسن خلق، مهربانی و شفقت، تلاش مستمر و دلسوزانه، خدمت بی منت و عاشقانه از جلوه‌های درخشان در سال‏‌های مسوولیت آن روحانی‏ خدمتگزار می‏‌باشد و ائمه‌ی جماعات‏ استان تهران، خاطرات‏ خوش زحمات مشفقانه‌آیت‌الله انواری را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

https://shoma-weekly.ir/dFBmzo