ویژه

پیام تبریک کره شمالی به مناسبت سالگرد تاسیس حزب موتلفه اسلامی

کنگره خلق ملی کره شمالی و سفارت این کشور در جمهوری اسلامی سالگرد تاسیس حزب موتلفه اسلامی را تبریک گفتند.
کنگره خلق ملی کره شمالی و سفارت این کشور در جمهوری اسلامی سالگرد تاسیس حزب موتلفه اسلامی را تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی در پیام های جداگانه ای که از طرف کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و نیز سفارت این کشور در جمهوری اسلامی صادر شد، ضمن تبریک سالگرد تاسیس حزب موتلفه اسلامی بر گسترش روابط دو کشور و نیز تقویت روابط با حزب موتلفه اسلامی تاکید شد.

در این پیام ها که همزمان با پنجاه و نهمین سال فعالیت حزب موتلفه اسلامی صادر شده، بر مقاومت در برابر دشمن به ویژه آمریکا به عنوان یکی از ویژگی های این حزب تاکید شده است.

حجتالاسلام سید رضا تقوی دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در خصوص فعالیت احزاب در ایران گفت: حزب به معنای جمعیتی سازمان یافته بر اساس مرامنامه مشترک که در درون یک نظام سیاسی برای کسب قدرت تلاش میکنند، است ولی ارزش حزب از نگاه اسلامی به ایده و آرمانهای آن است و در صورت مطلوب بودن ایدهها حزب مورد پسند و در غیر این صورت مورد تأیید نیست.

وی افزود: اسلام دین اجتماع است و بسیاری از استعدادهای انسان در جمع شکوفا میشود بسیاری از قلهها با کمک و همراهی جمع فتح میشود بنابراین جمع و اجتماع از لحاظ اسلام بسیار ارزشمند است و ما به تعبیری مدنی بالطبع هستیم و جدا شدن از جامعه و اتخاذ رهبانیت برخلاف کشش درونی خود انسان است، همچنین اسلام به یدالله مع الجماعه باور دارد و آیین انسانساز اسلام به پیروان خود تأکید میکند برای حل مسائل اجتماعی باید به صورت جمعی وارد عمل شوید و حزب از این حیث که مجموعهای از انسانهاست که قدرتی را ایجاد میکند، ارزشمند است و مبتنی بر آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعـا ولا تفرقوا» حزبی که اعتصام به ریسمان الهی داشته باشد ارزشمند است و صاحب قدرت الهی میشود که در جمع تجلی پیدا میکند.

وی یادآور شد: هدف حزب اسلامی عدل و انصاف است، ترویج و تحکیم و اجرای عدالت و احسان از جمله اهداف این حزب است، حزب اسلامی قصد فلاح و رستگاری جامعه را دارد خداوند در قرآن میفرماید: «رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَئِکَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ » در تشکل الهی که افراد برای بر و تقوا و فرهنگ سازی وحدت گرد یکدیگر جمع شدهاند مطابق ارزشهایی رفتار کردهاند که خدا از آنها راضی است و حزبالله به فلاح و رستگاری میرسد.

تقوی ضمن بیان این نکته که احزاب در جامعه نمادی از توسعه اقتصادی هستند رسالت حزب را تربیت نیروی فعال در بدنه جامعه برای اداره امور برشمرد و افزود: عملکرد یک حزب از حیث عمل به این مسئولیت اجتماعی و تربیت نیرو برای اداره جامعه مورد ارزیابی قرار میگیرد، زیرا حزب از این طریق میتواند اقدام به خدمت به مردم و جلب نظر آنها و قرار گرفتن در ساختار قدرت مینماید، البته باید به آفات حزبی نیز توجه کرد.

این فعال سیاسی با بازخوانی نقش مؤتلفه در انقلاب اسلامی گفت: هیئتهای مؤتلفه اسلامی، همراه نهضت اسلامی امام خمینی شکل گرفتند و به فعالیت پرداختند، این هیئتها بر اساس رهنمود و خط مرجعیت ایجاد و توسعه یافت و از همان روز نخست، مبارزه منسجمی بر اساس آرمانهای امام دنبال کردند، این تشکل دارای مشخصههایی است که از جمله آنها میتوان به ایمان بالا و انقلابی بودن اعضاء اشاره کرد و مبارزه خود را با پیروی از مرجعیت دینی دنبال کردند، آنها معتقد بودند در مبارزات دینی باید مجوزی از یک فرد دینشناس فقیه داشته باشند و مبارزه آنها از ابتدا بر محور پایگاه مسجد شکل گرفت و با تقید به مراسم مذهبی فعالیت میکردند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیونی مانند شهید مطهری، شهید مظلوم بهشتی، آیتالله انواری و ... افرادی بودند که در ارتباط با مؤتلفه بودند و خط کلی خود را از این گروه میگرفتند، اقدامات ارزشمندی از مؤتلفه در طول تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است و امروز همچنان در سراسر کشور فعال هستند.

وی در پایان اظهار داشت: روش استفاده از جوانان باید توسط تشکیلات نهادینه شود و احزاب میتوانند جوانها را در درون تشکیلات پرورش دهند و وارد میدان کنند و به دستگاه اجرایی وارد کنند. این خطاست که نیرویی که فاقد تجربه لازم است در مسند عظیم اجرایی با پیچیدگی خاص خود بنشیند و این امر به مفهوم جوانگرایی و نارضایتی مردم دامن میزند. مطابق نظر رهبر انقلاب برای میدانداری جوانان باید احزاب نسبت به تربیت جوانان فعالیت کنند و باید خود را در این مسیر اثبات کنند. متأسفانه این مقوله وجود ندارد و در ایام انتخابات گروههای سیاسی دست به سهم خواهی میزنند و باید با پرداخت به حزب از این آشفتگی پرهیز شود.

https://shoma-weekly.ir/FL2xFU