ویژه

پشتوانه‌های داعش

ادوارد اسنودن افشاگر مشهور جاسوسی اطلاعاتی آمریکا؛ اعلام کرد: آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری همتای انگلیسی خود و نیز سرویس موساد (دستگاه جاسوسی اسرائیل) در ورای شکل گیری گروه تروریستی داعش قرار دارند.
ادوارد اسنودن افشاگر مشهور جاسوسی اطلاعاتی آمریکا؛ اعلام کرد: آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری همتای انگلیسی خود و نیز سرویس موساد (دستگاه جاسوسی اسرائیل) در ورای

شکل گیری گروه تروریستی داعش قرار دارند. اسناد منتشر شده از آژانس امنیت ملی آمریکا حاکی از آن است که این نهاد، طرح قدیمی انگلیس معروف به «کندوی زنبورها» را برای حمایت از اسرائیل اجرایی کرده است. این طرح مبتنی بر تشکیل گروهی است که شعارهای اسلامی سر میدهد و دارای احکام افراطی است به طوری که هر فکر مخالف خود را تکفیر میکند. طبق اسناد اسنودن، تنها راه حل حفاظت از اسرائیل، ایجاد دشمنی در نزدیکی مرزهای این رژیم است اما سلاح این دشمن متوجه اسرائیل نیست بلکه متوجه کشورهای اسلامی مخالف چنین دشمنی است. به موجب این اسناد، ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش به مدت یک سال کامل توسط عوامل موساد تحت آموزش نظامی قرار گرفته است و همچنین فن خطابه و دروس علوم الهی را نیز فرا گرفته است. دیدار رسمی فرزند اردوغان با عناصر داعش نیز بیانگر لایهای دیگر از حمایتها از این گروه تروریستی است. بر اساس اخبار رسیده سازمان منافقین نیز با تمام توان تلاش به حمایت از داعش دارد و امیدوار است بتواند کمپ لیبرتی را تصرف نماید. نقش حمایتی برخی کشورهای عربی آنجا روشن میشود که بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که این تروریستها چگونه میتوانند نفت را در بازاری بینالمللی بفروشند؟ چندی پیش جداییطلبان لیبیایی در بنغازی در فروختن نفتی که آن را به تصرف خود در آورده بودند ناکام ماندند و نیروی دریایی آمریکا راه نفتکش «مورنینگ گلوری» را بست و آن را به لیبی بازگرداند. بر اساس گزارش یک روزنامه فرانسوی نفتهای غارت شده در سوریه توسط «اکسون موبیل» یکی از شرکتهای خانواده آمریکایی راکفلر که بر قطر حکومت میکند، فروخته شده و نیز آرماکو که تحت مالکیت آمریکا و عربستان سعودی است، با درج علامت تجاری خود بر بشکههای نفت دزدیده شده در عراق مامور تأمین مالی داعش هستند. این درآمد سبب شده است که هر یک از نیروهای این گروهک در موصل ماهانه بیش از دومیلیون تومان حقوق به همراه یک گوسفند دریافت کند. دستگاههای ذیربط سه کشور جمع بندیهای خود را در مورد میزان تصرف خاک عراق توسط گروه داعش به مسئولین بالاتر خود گزارش کردهاند که این گزارشها نشان میدهد حداقل ۲۷ درصد و حداکثر ۳۵. ۵ درصد خاک کشور عراق تا دهم تیر ماه ۱۳۹۳ در اختیار این گروه تروریستی قرار دارد. همچنین برآورد این دستگاهها نشان میدهد ۱۳ تا 2/18 درصد جمعیت عراق که حداکثر ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر هستند تحت کنترل این گروه قرار دارند.

https://shoma-weekly.ir/Dgt5i7