ویژه

پرورش معلم درس زندگی بود

وقتی خبر رحلت استاد اخلاق، معلم تعلیم و تربیت و دوست دیرینه خود را شنیدم بسیار متأثر شدم، کمتر از دو ماه قبل نیز خبر دوست دیرینه دیگر خود را، مرحوم عسکر اولادی را شنیده بودم که بسیار متأثر شدم.
حجتالاسلام علیاکبر ناطق نوری در مراسم بزرگداشت مرحوم سید علیاکبر پرورش که در مسجد سید اصفهان برگزار شد، اظهار کرد:

وقتی خبر رحلت استاد اخلاق، معلم تعلیم و تربیت و دوست دیرینه خود را شنیدم بسیار متأثر شدم، کمتر از دو ماه قبل نیز خبر دوست دیرینه دیگر خود را، مرحوم عسکر اولادی را شنیده بودم که بسیار متأثر شدم.

وی افزود: استاد پرورش همانند مرحوم عسکراولادی حق رفاقت بر گردن بنده دارند و آنها از انسانهای فوق العاده جامعه بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از زمانی که بنده با مرحوم پرورش آشنا شدم او معلم بود و نقشی که در دبیرستانها با دانشآموزان در اوج انقلاب ایجاد میکرد کار بسیار سختی بود.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: مرحوم پرورش بههمراه مرحوم اقاربپرست و نامجو، در ارتش طاغوت اخبار مرتبط با انقلابیون را به گروههای مسلح مبارزه میدادند و نقش بسیار سازندهای در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند، مرحوم پرورش علاوه بر توسل بسیار خوشاخلاق و خوشجلسه بود، در اوایل دهه شصت ضمن آنکه مواضع خود را حفظ میکرد انسانی متعادل بود.

وی اضافه کرد: استاد پرورش در سال ۶۱ به امام راحل نامهای نوشت و گفت: در جریان انقلاب ما دو گروه هستیم، عدهای بهدنبال دولتی کردن مردم هستند و ما بهدنبال مردمی کردن دولت هستیم.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه نگاه پرورش بر این بود که دولت برنامهریزی خوبی را داشته باشد، تصریح کرد: پرورش معتقد بود که دولت باید هدایتگر، حمایتگر و نظارتگر باشد و با گرفتن مالیات کشور را اداره کند و کار را به دست خود مردم بدهد، این نشان از تفکر اعتدال مرحوم پرورش در دهه شصت بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابعاد گوناگون زندگی مرحوم پرورش و حضور سیاسی و انقلابی وی افزود: از همه مهمتر، ارزشمندتر، عالیتر و اثرگذارترین نقش مرحوم پرورش، معلم بودن وی بود.

حجتالاسلام ناطق نوری افزود: پرورش ساده اخلاق، معلم آموزش و پرورش، معلم قرآن و
نهج البلاغه و مفسر قرآن بود، همواره جوانان بسیاری را در راستای شیوه
های اهلبیت عصمت و طهارت (ع) و آیات قرانی در اوایل انقلاب تربیت کرد، بهواقع پست معلمی ارزشمندترین ویژگی مرحوم پرورش بود که این خود مسئولیت انبیا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحوم پرورش در مساجد، مدارس، حسینیهها و حتی در خیابانها ایتام را پیدا میکرد و به آنها درس زندگی میداد، بنا به گفته قرآن کریم سه طایفه هرگز نمیمیرند و پرونده آنها بسته نمیشود که پرورش در صدقه جاریه، تربیت اولاد صالح و تولید علم و ماندگاری آن همیشه در دل تاریخ جاویدان میماند.

https://shoma-weekly.ir/omuw3G