جامعه

پرسش فرهنگی خیلی تربیتی

حامیان دولت نوشتند: «در طرح پرسش مهر، رئیس‌جمهور وقت کشور یکی از مهم‌ترین مسائل کشور یا تعلیم و تربیت به عنوان پرسش مهر را مطرح می‌کند و دانش‌آموزان و فرهنگیان در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری به آن پاسخ می‌دهند.» این پرسش متفکرانه و حرکت به شدت تربیتی را به رئیس‌جمهور و اطرافیانش تبریک می‌گوییم.
آقای یکییدونه- در خبرها آمده است: آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی96- 1395 با حضور حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیسجمهور کشورمان در دبیرستان نمونه دولتی برگزار شد.

در خبرها صحبتهای رئیسجمهور با دانشآموزان! هم منتشر شد: «دانشآموزان باید بتوانند آزادانه در کلاسهای خود هر پرسشی را مطرح کنند...»

تا این جای کار هیچ مشکلی نیست، اما از اینجا به بعد مشکلات تربیتی ما آغاز میشود. همیشه از نحوه آموزش و پرورش ایران گلایه داریم، اما هیچ کدام از ما هم نمیدانیم چه چیزی باید در مدرسهها بگوییم و چه چیزی نه. بخوانید: «آنهایی که میگویند آثار برجام را نمیبینیم باید بدانند بخش عمدهای از بودجه و منابع دولت در سال جاری در سایه اجرای برجام تأمین شده است...» و در ادامه هم پرسش مهر عالی امسال که سراسر اهداف تربیتی داشت!

«خشونت از کجا نشأت گرفته است؟ چگونه عدهای خشونت را میآموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟»

جالب آنکه حامیان دولت نوشتند: «در طرح پرسش مهر، رئیسجمهور وقت کشور یکی از مهمترین مسائل کشور یا تعلیم و تربیت به عنوان پرسش مهر را مطرح میکند و دانشآموزان و فرهنگیان در قالب فعالیتهای فرهنگی و هنری به آن پاسخ میدهند.» این پرسش متفکرانه و حرکت به شدت تربیتی را به رئیسجمهور و اطرافیانش تبریک میگوییم.

https://shoma-weekly.ir/SwJJge