مجلس

وکلای ملت نظام و ملت را فدا نخواهند کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به رای عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم گفت: مجلس با اعتماد نکردن به دانش آشتیانی به هیچ وجه قصد تقابل با دولت ندارد و اگر وزیری با شاخص های مورد نظر مردم و نظام معرفی می شد قطعا اعتماد نمایندگان را کسب می کرد.
لاله افتخاری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجلس شورای اسلامی با عدم اعتماد به دانش آشتیانی به هیچ وجه قصد تقابل با دولت ندارد و اگر وزیری با شاخص های مورد نظر مردم و نظام معرفی می شد قطعا اعتماد نمایندگان را کسب می کرد.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس برنامه ای برای رای ندادن به وزرای پیشنهادی علوم نداشته و نخواهد داشت،‌ افزود: باید بررسی کرد که چرا مجلسی که به فرجی دانا رای اعتماد داد این رای را پس گرفت؟

وی با بیان اینکه دولت بدون جبران مشکلاتی که موجب استیضاح فرجی دانا شد فردی را مشکلات بیشتری را معرفی کرد،‌ ادامه داد: فرجی دانا به دلیل حضور دو مدیر که چندی پیش نیز استعفا دادند استیضاح شد در غیر این صورت وی که فردی شایسته از نظر علمی بود رای بالایی را از مجلس اخذ کرده و مجلس نیز تمایلی به کنار گذاشتن این وزیر در آستانه مهر نداشت.

افتخاری با بیان اینکه مشکل فرجی دانا حضور وزرای در سایه در وزارت علوم بود، ‌تصریح کرد: اگر مجلس قصد تقابل با دولت را داشت، در رای وزیر اقتصاد رکورد شکنی نمیکرد و البته کارت زردی که وی اخذ کرد نیز نشان داد که وکلای ملت با هیچ کس تعارف نداشته و نظام و ملت را فدا نخواهند کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آینده باید فردی بی حاشیه بوده و سابقه فعالیت های وی حکایت از حمایت از فعالان فتنه یا عرصه گردانی برای فتنه نباشد، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی باید دارای سابقه مشخص، قابل دفاع و پاک در پیشگاه مردم، خدا و رهبرمعظم انقلاب، شهدا و تاریخ باشد تا برگ قابل دفاعی برای مجلس محسوب شود.

https://shoma-weekly.ir/xNUI0l