ویژه

وظیفه ما در پشت خط مقدم چیست؟

باید سطوح همگرایی و اشتراک را با تبیین وضعیت جبهه خودی و دشمن شناخت که به ترتیب شیعه، مسلمین، ادیان توحیدی، مستضعفین و غیردشمنان است.
علیرضا اسلامی- در اوایل انقلاب اسلامی مثل درگیریهای آمل در شمال، گنبد، کردستان و... خط مقدم درگیریها در داخل کشور بود. سپس به مرز غرب در جنگ ۸ ساله با بعثیان عراقی و بعد از آن با طالبان در غرب گسترش یافت. با استقرار جمهوری اسلامی در عراق و افغانستان، جبهه ایران گسترش یافت و به مرزهای خارجی آنان گسترش یافت.

با بیداری اسلامی خط مقدم جبهه ایران به سوریه و لبنان و فلسطین، کشمیر و... بسط یافت و در واقع کسانی که آنجا با دشمن میجنگیدند مثل سربازان ما هستند که امنیت ایران را تامین میکنند و باید از آنان حمایت نمود کما اینکه امام سجاد (ع) مرزداران زمان خویش را که مربوط به دولت
بنی
امیه بودند دعا میفرمایند زیرا علیرغم انحرافاتشان، مرزبان کشور اسلامی هستند (1)، چه رسد به برادران سنی و شیعه ما در فلسطین و لبنان و سوریه و عراق که در مقابل صهیونیسم، اسرائیل، تکفیریها و سلفیها ایستاده و مقابله میکنند و کسانی که شعار نه غزه و نه لبنان میدهند-البته اگر عامل دشمن نباشند- از فهم این نکات بدیهی عاجزند.

باید سطوح همگرایی و اشتراک را با تبیین وضعیت جبهه خودی و دشمن شناخت که به ترتیب شیعه، مسلمین، ادیان توحیدی، مستضعفین و غیردشمنان است.

اما وظیفه ما اینک چیست؟

۱- حمایت سیاسی از قبیل بیانیه، تظاهرات و تعطیلی

۲- حمایت اقتصادی و ارسال مواد لازم (مثل ایام دفاع مقدس)

۳- تحریم کالاهای صهیونیستی، اسرائیلی یا مشترک اسرائیل

۴- مثل قوم حضرت موسی نباشیم که گفتند؛ (اذهب انت و ربک فقاتلا انا ههنا قاعدون) تو و خدایت بجنگید ما منتظریم تا پیروز شدید بیائیم.

۵- میتوان تجربه طالوت و یاران اندکش را با ابرقدرت زمان جالوت تکرار نمود که گفتند (کم من فئته قلیله غلبت فئته کثیره باذن الله والله مع الصابرین- فهنرموهم باذن الله - ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لفسدت الارض) والا با اقدامات دشمن در ایران (ترور دانشمندان هستهای، مواد منفجره، سلفیها، مواد سمی و شیمیایی) مواجه هستیم.

و در پایان جوابی برای روز قیامت خویش آماده کنیم اگر مخاطب آیه (وقفوهم انهم مسئولون مالکم لا تناصرون) قرار گرفتیم که چه اقدامی برای نجات قدس قبله اول مسلمین و مکان اسری پیامبر (ص) و مناطق مبارک نامیده شده در قرآن انجام دادهایم؟ پاسخی داشته باشیم.

(1) دعای مرزداران، مناجات بیست هفتم از صحیفه سجادیه است که اینگونه آغاز میشود: خداوندا درود بر محمد و خاندان او فرست و سرحد کشور مسلمانان را به عزت خود محفوظ دار و نگاهداران آن را به نیروى خود تقویت فرما و...

https://shoma-weekly.ir/3p8vbC