ویژه

وظیفه حزب موتلفه اسلامی در گام دوم

حزب موتلفه ی اسلامی با سابقه ی بیش از شصت سال سیاست ورزی در سپهر سیاست ایران که در گام نخست انقلاب با بصیرت و جانفشانی یاور صدیق این انقلاب بود، در گام دوم انقلاب اسلامی نیز می تواند با تدبیر، جوانگرایی توام با عقلانیت، بازبینی روش های جذب و سازماندهی و توسعه ی تشکیلاتی؛ علم دار وحدت و همگرایی احزاب و گروه های انقلابی خط امام و رهبری در راه نیل به اهداف مد نظر رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای "دامت برکاته" در بیانیه ی گام دوم انقلاب باشد
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی " دامت برکاته" برای برگزاری سیزدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی پیامی صادر کردند که در مجمع قرائت شد.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی ، متن بیانیه به این شرح است:

الحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ عَلَی آلِهِ وَ أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سِیَّما بقیه اللهِ فی الارضین

وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم

تحزب همراه با تهذیب یک نیاز ضروری برای تداوم انقلاب اسلامی است. رمز و راز حیات حزب اسلامی به تعبیر امام خمینی( رحمت الله علیه) بنیانگذار جمهوری اسلامی دعوت به خداست. اگر تحزب به سمت دعوت به خود و کسب قدرت میل پیدا کند میل به افول و اضمحلال پیدا کرده است احزابی که سر در آخور قدرتهای خارجی داشتند و احزابی که دعوت به خود را به جای دعوت به خدا در دستور کار داشتند به تدریج نام و یادشان از تاریخ معاصر محو گردید.

اولین تحزب ولایت محور و حامی مراجع و روحانیت

حزب موتلفه ی اسلامی با رهنمود و هدایت امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) در اوایل دههی 40 شکل گرفت. مومنینی که در هیئت های مذهبی دور هم جمع شده بودند و تصمیم گرفتند امام (رحمت الله علیه) را یاری کنند، اولین تحزب ولایت محور و حامی مراجع و روحانیت را شکل دادند. چنین حزبی اگر بر ممشای اسلام و امام و اصل مترقی ولایت فقیه حرکت کند افول ناپذیر است. جمعی از آن مومنان که پایه گذار حزب موتلفه اسلامی بودند، در راه آرمان اسلام و امام به شهادت رسیدند و صداقت خود را در این مسیر الهی نشان دادند. "فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ" .

نقش احزاب در تولید قدرت ملی

احزاب باید سهم خود را در تولید قدرت ملی ایفا کنند، وحدت ملی و انسجام اسلامی در پدیداری اقتدار ملی مهم است. احزاب باید در مسیر مبارزه با دشمنان اسلام به ویژه استکبار جهانی برای ارتقاء وحدت ملی و اتحاد روز افزون نیروهای مومن و پایبند به انقلاب برنامه داشته باشند. آنان باید بر وحدت قلوب حرکت در مسیر واحد اصرار نمایند و برای رسیدن به این هدف مقدس باید اصل را برگفتگو آن هم با منطق قرانی و وحیانی قرار دهند.

وظیفه احزاب انقلابی

تشکل های اسلامی باید با عزم و خرد جمعی راه و روش رسیدن به اعتصام به حبل الله را بیابند و در این مسیر جایی برای اختلاف بین مومنین باقی نگذارند. احزاب انقلابی باید صدای دشمن را خوب بشناسند و آن را در داخل بازتاب ندهند. در برخورد با منافقان و تفرقه افکنان تردید به خود راه ندهند نمایش وحدت درونی، همگرایی و ائتلاف نیروهای معتقد به انقلاب یک تکلیف است.

امروز باید دقت داشت که دشمن شناس باشیم و در معرفی آن کوشش کنیم و البته ارتباط با دنیا را بر اساس عزت و حکمت و مصلحت دنبال نماییم و استکبار ستیزی و تلاش برای محو صهیونیست را در نظر داشته باشیم.

وظیفه حزب موتلفه اسلامی در گام دوم

حزب موتلفه ی اسلامی با سابقه ی بیش از شصت سال سیاست ورزی در سپهر سیاست ایران که در گام نخست انقلاب با بصیرت و جانفشانی یاور صدیق این انقلاب بود، در گام دوم انقلاب اسلامی نیز می تواند با تدبیر، جوانگرایی توام با عقلانیت، بازبینی روش های جذب و سازماندهی و توسعه ی تشکیلاتی؛ علم دار وحدت و همگرایی احزاب و گروه های انقلابی خط امام و رهبری در راه نیل به اهداف مد نظر رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای "دامت برکاته" در بیانیه ی گام دوم انقلاب باشد. شرط رسیدن به چنین هدف الهی آن است که تحزب را قرین با تهذیب نموده و دعوت به خدا را در رفتار و کارکرد سیاسی خود همانگونه تا کنون بوده است، نشان دهد.

برای خواهران و برادران انقلابی حزب موتلفه اسلامی که سیزدهمین مجمع عمومی خود را در شهر مقدس قُم عُشُّ آلِ مُحَمَّدٍ شهر خون قیام و بصیرت برگزار می کنند آرزوی توفیق و نصرت الهی دارم.

حسین نوری همدانی

17/9/1400
https://shoma-weekly.ir/Bulc3N