جامعه

وطن دوستان واقعی

عمری خود را فدایی وطن می نامیدند،از کورش می‌گفتند؛ آیین‌های ملی همچون یلدا و چهارشنبه سوری را پررنگ‌ می کردند وخود را افرادی ایران دوست می نامیدند، آنها یک دوقطبی کاذب را میان ایران و اسلام ایجاد کرده بودند و هرکس را که به عملکرد آنان معترض بود به ایران فروشی متهم می کردند و شعارهایی همچون «ما آریایی هستیم، عرب نمی‌پرستیم»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و ... سر می دادند اما همین جماعت وقتی فوتبال ایران در مقابل انگلیس شکست سنگینی را متحمل شد از پیروزی انگلیس ابراز خوشحالی کردند و به رقص و پایکوبی پرداختند، در این زمان بود که مشخص شد چه کسی وطن پرست واقعیست، آن شب غم و شادی معلوم می‌کرد چه کسانی واقعا جانشان را برای ایران فدا می کنند.

اما دیروز تیم ایران عملکردی خلاف آنچه ضد انقلاب و سرسپردگان داخلی آنها انتظار داشتند انجام دادند، بازیکنان تیم ملی کشورمان هنگام پخش سرود ملی یک صدا با آن همراهی و همخوانی کردند و همین موضوع عصبانیت ضد انقلاب و رسانه های آن را به همراه داشت ، به گونه ای که مجری ورزشی رسانه سعودی اینترنشنال پس از پیروزی مقتدرانه ایران مقابل ولز با پیراهن سیاه به استودیوی پخش آمد. کارشناس این شبکه هم پس از برد تیم ملی گفت:به تیم ملی تبریک نمی‌گویم. حتی نمی‌توانم خسته نباشید بگویم به بازیکنان تیم ملی. من به هیچ وجه بازی ایران را نمی‌بینم یعنی می‌بینم اما فقط به این دلیل که ببینم چه عکس‌العملی نشان می‌دهند. این رسانه همچنین به سانسور خوشحالی تماشاگران و اعضای تیم پس از گل‌های روزبه چشمی و رامین رضائیان پرداخت.

در طول چند ماه گذشته این رسانه و دیگر مزدوران بی‌وطن در داخل کشور هر چه از دست‌شان بر‌آمد انجام دادند تا حضور مؤثر ایران در جام جهانی را منتفی کنند، به گونه ای که برخی از مزدوان آنان در داخل کشور به طعنه گفتند کاری می‌کنیم که جمهوری اسلامی با تیم حوزه علمیه! به جام جهانی برود!

حالا هم رسانه های بیگانه به کمک همین افراد سعی می کنند تا با هجمه ی گسترده در فضای مجازی جو روانی پیرامون تیم ملی را بر هم بزنند، در همین راستا و پس از پیروزی دلچسب ایران، فراخوانی جهت تحقیر تیم ملی و ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور داده شد که با حضور گسترده هواداران تیم ملی ایران در خیابان‌ها و شادی مردم از برد ایران مواجه شد و همین امر باعث شکست سنگین پروژه «ایران‌ستیزی» در قالب تضعیف تیم ملی جمهوری اسلامی ایران شد.

همچنین پس از برد شیرین ایران، خبرنگار شبکه 10 اسرائیل به میان هواداران تیم ملی ایران آمد تا با حاشیه‌‌سازی علیه تیم ملی، خوراک رسانه‌ای برای دشمنان ملت ایران تهیه کند؛ اما هواداران تیم ملی با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل، خبرنگار صهیونیست را غافلگیر کردند. ایرانیان حاضر نه تنها با شعار مرگ بر اسرائیل با این خبرنگار مواجه شدند، بلکه با نشان دادن پرچم، عشق و علاقه خود به ایران و انزجار از رژیم صهیونیستی را ابراز کردند.

پیش از بازی ایران با ولز نیز رسانه‌های معاند با رفتاری هدفمند اقدام به طرح پرسش‌هایی شیطنت‌آمیز از سرمربی و بازیکنان تیم ملی کردند تا آنها را در فشار رسانه ای قرار داده و تمرکز آنها را به هم بریزند، این موضوع اما با واکنش هوشمندانه سرمربی ایران مواجه شدند . کارلوس کی‌روش پس از پایان نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر ولز، در پاسخ به پرسش شیطنت‌آمیز خبرنگار شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی گفت: نشست خبری تمام شد و سوالی که از شما دارم این است که به نظر شما منصفانه نیست که از سایر مربی‌ها هم سوالات دیگری (سیاسی) بپرسید؟ تنها سوالی که دارم این است.

کی‌روش در ادامه در واکنش به اینکه سوال مطرح شده این خبرنگار، از یک بازیکن ایرانی و مربوط به کشور ایران بوده، گفت: پس چرا از ساوت‌گیت (سرمربی انگلیس) نمی‌پرسید که نظرش درباره خروج آمریکا و انگلیس از افغانستان چیست؟ از آن‌ها هم بپرسید.

به راستی وطن دوستان واقعی کسانی هستند که از باخت ایران به انگلیس غمگین بودند، اما دیروز شادمان برد ایران از ولز سر از پای نمی شناختند؛ شناختن ایران پرستان واقعی سخت نیست. بازی دیروز به همه نشان داد که اگر تیم ملی اسیر جوسازی رسانه‌ای نشوند پیروز میدان است. امروز ما با 3 امتیاز به میدان برگشته‌ایم و اگر یک همت کنیم می‌توانیم خودمان را در یک‌هشتم نهایی ببینیم. تنها راهکار این است که همانگونه که اسیر باخت انگلیسی‌ها نشدیم در باد پیروزی با ولز هم نخوابیم. امروز فرصت برنامه‌ریزی و طراحی برای پیروزی بر آمریکایی ها است.

https://shoma-weekly.ir/LPkuUj