مجلس

وضع مقررات نادرست و منفعت طلبی واردکننده

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وضع مقررات نادرست، منفعت طلبی برخی واردکنندگان برای خرید کالا از طریق اموال تملیکی و مقرون به صرفه نبودن فروش کالا در بازار توسط واردکننده از دلایل متروکه شدن کالاها در گمرک هستند.

علیرضابیگی در ادامه بخشی از دلیل متروکه شدن کالاها را معلول مقررات دست و پاگیر دولت وضع کرده است ابراز کرد: این مسئله باعث شده است بخش قابل توجهی از کالاها که مایحتاج مردم هستند در انبارها متروکه شوند و زمان استفاده از آن منقضی شود که ضروری است این مشکل با تغییر مقررات برطرف شود.

وی درباره دیگر دلایل متروکه شدن کالاها گفت: این بخش به سود و منفعتی که از متروکه شدن کالاها به دست می آید مربوط است. در حقیقت گاها خود وارد کننده ترجیح می دهد کالایش متروکه شود و از رهگذر ما به التفاوتی که از خرید کالا به صورت اموال تملیکی سود بیشتری دریافت کند زیرا از این طریق حقوق دولتی را پرداخت نخواهد کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش دیگری از دلایل متروکه شدن کالاها مربوط به قیمت گذاری کالا در بازار است زیرا وارد کننده کالا با وجود نرخ ارز نیمایی، ترخیص کالا برای او به صرفه نیست.

https://shoma-weekly.ir/pD0x4A