مجلس

وزن کشی آفت وحدت اصولگرایان است

ما همیشه بعد از انتخابات‌ها دور هم جمع می شویم و قبل از انتخابات ها جمع نمی شویم و علتش نیز این است که ما قبل از انتخابات ها سهم می خواهیم و بعد از انتخابات ها سهم هرکسی به هردلیلی مشخص شده است .
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره روند وحدت اصولگرایان اظهار کرد: معمولا قبل ازارائه لیست نهایی درهر طیفی یک فضای خوش بینانه ای برای رسیدن به وحدت را همه پیش بینی می کنند و این موضوع فقط در اصولگرایان صدق نمی کند بلکه از نظر فرهنگی ما به اینجارسیده ایم یعنی در ابتدا صحبت از اخلاقیات و اخلاق می شود اما در هنگامی که وارد گود می شوند باهم درگیر می‌شوند و اختلافات خود را نشان می‌دهد.


عبدالرضا مصری به خبرنگار نامه نیوز گفت: اصولگرایان اگر از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عبرت گرفته باشند که برای ورود به این انتخابات با یک استراتژی مشخصی وارد شدند. در خرداد 92 در جلسات قرار شد وقتی نزدیک به انتخابات میشویم آن کسی که بیشترین رای را دارد درراس قرار گیرد و بقیه به او کمک کنند ولی در اخرین لحظه دیدیم همه آنهایی که کاندیدا بودند ماندندو نتیجه آن را نیز اصولگرایان گرفتند ،اگر اصولگرایان همین رویه را برای انتخابات مجلس نیز ادامه دهند نتیجه اش را می بینند .

مصری بیان کرد:البته اصلاح طلبان نیز ممکن است همانند اصولگرایان باشند و در واقع اگر به وحدت نرسیم همه به وحدت نمی رسند یعنی هم اصولگرایان دچار انشقاق میشوندو هم اصلاح طلبان .

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تاکید کرد: علت اینکه به وحدت نمی رسیم این است که افراد کاندیدا در این کشور به اینکه رای نمی آرود باور دارد و می گوید من باید حتما کاندیدا باشم البته جامعه ما هم منهای تهران و یا برخی از شهرهای بزرگ لیست پذیر نبودند و به افراد رای داده اند .

وی ادامه داد: ما ساختار حزبی در کشورنداریم ،برنامه مشخص و خاص توسط کاندیداها اعلام نمی شودکه افراد به برنامه ها رای دهند و هرکسی که وضعیت مادی اش خوب باشد فکرمی کند باید در انتخابات حضور یابد.

مصری با اشاره به ائتلاف بخشی از اصولگرایان گفت:کاری که موتلفه شروع کرد که کار بسیارارزشمندی نیز است این بود که به دنبال گفتمان بودند که همیشه وجود داشته باشد نه اینکه مقطعی در انتخابات پیش بیاید که همگان به دنبال ائتلاف باشند ،اصلا بحث ائتلاف بین اینها مطرح نبودو جلسات متعددی نیز برگزار کردند که ضمن تقویت نقاط قوت نقاط افتراق را نیز شناسایی کنند و آن را برطرف کنند.

وی اضافه کرد:نه تنها در رابطه با این سه تشکل بلکه در رابطه با دیگر تشکلهای اصولگرایی نیز می توانیم به وحدت برسیم البته به شرط اینکه در پایان بحث ها وزن کشی و سهم خواهی صورت نگیرد زیرادر مرحله آخر اگر ما به دنبال وزن کشی و سهم خواهی باشیم به اتحاد نمی رسیم.

این نماینده اصول گرای مجلس خاطرنشان کرد:ما همیشه بعد از انتخابات‌ها دور هم جمع می شویم و قبل از انتخابات ها جمع نمی شویم و علتش نیز این است که ما قبل از انتخابات ها سهم می خواهیم و بعد از انتخابات ها سهم هرکسی به هردلیلی مشخص شده است .

مصری بابیان اینکه برای مجلس دهم نیزوزن کشی و سهم خواهی انجام می شودگفت:ایده ال ما این است که افراد در عرصه انتخابات نیز اخلاقی عمل کنندو به حرفهای که قبل از انتخابات می زدند در هنگام انتخابات نیز پایبند باشند .

https://shoma-weekly.ir/Lxfk3O