مجلس

ورود نظارتی مجلس به بحث عفاف در پی عدم پاسخگویی دولت

عضو هیات رییسه فراکسیون حزب موتلفه اسلامی از نگارش نامه ای در ابتدای دولت یازدهم به وزرا در خصوص ارائه راهکارها در حیطه هر وزارتخانه در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب خبر داد و گفت: متاسفانه به این نامه پاسخی داده نشد در نتیجه از بعد نظارتی ورود پیدا کردیم.
فاطمه رهبر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت گفت: فراکسیون زنان در ابتدای دولت یازدهم بعد از کسب رای اعتماد وزرا از مجلس شورای اسلامی شروع به انجام مکاتباتی با کلیه وزرا کرد و حتی نامه ای به شخص دکتر روحانی نیز ارسال شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در این نامه ها به هر وزارتخانه پیوست وظایف آن وزارتخانه را نیز در خصوص قانون راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ارسال کردیم.

رهبر هم چنین تصریح کرد: علاوه بر این از شخص رییس جمهور و وزارتخانه ها خواستیم برنامه های خود را در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اعلام کنند که متاسفانه در آن زمان هیچ یک از دستگاه ها پاسخ نامه فراکسیون زنان را ندادند.

نایب رییس فراکسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پی این مساله از بعد نظارتی وارد شدیم که ان شالله در کمیسیون اصل 90 با همیاری بیشتر دستگاه ها ورود جدی تری به اجرای این قانون داشته باشند.

وی در این خصوص تاکید کرد: طی دو هفته اخیر موضوع عفاف و حجاب با توجه به این که در سال اقتصاد و فرهنگ هستیم در کمیسیون اصل 90 در پی شکایت تعدادی از نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته است.

رییس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: در این بررسی ها چنانچه طی گزارش ها نواقصی از نوع قانون محرز شد، در کارگروه های تخصصی در پی اصلاح این قانون بر می آییم کما این که در حال حاضر نیز برخی از دستگاه ها اعلام می کنند این قانون کامل نیست و نیازمند اصلاح است.

https://shoma-weekly.ir/vZ4JAy