مجلس

ورود به اجراییات برجام قبل از تصویب مجلس خلاف قانون است

اگر دولت قبل از نظر مجلس وارد مرحله اجرای برجام شود، به نظر من خلاف قانون است و مجلس حتما باید نظر بدهد؛ اما تصورم این است که منظور کارهای مقدماتی اجراییات بوده است.
حسین سبحانینیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد ورود دولت به اجراییات برجام قبل از تصویب مجلس و شورای نگهبان اظهارداشت: به نظر میرسد این اقدامات مقدمات برجام محسوب شود والا اگر غیر از این باشد و اگر دولت قبل از نظر مجلس وارد مرحله اجرای برجام شود، به نظر من خلاف قانون است و مجلس حتما باید نظر بدهد؛ اما تصورم این است که منظور کارهای مقدماتی اجراییات بوده است.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم وقتی حضرت آقا صراحتا بیان میکنند که مجلس باید دخالت داشته باشد و به مسئله ورود پیدا کند؛ حتما نمایندگان باید ورود کنند و نظر مجلس باشد.

سبحانینیا تصریح کرد: در این مسئله چون کنگره آمریکا نظر داده است، مجلس باید در این مسئله نظر بدهد؛ اگر چنین نباشد خلاف قانون است؛ اگر چنین کاری شده باشد، در قبال این خلاف قانون عملکردن دولت مجلس حتما اعلام موضع خواهد کرد.

اصل موضوع برای من روشن نیست؛ یعنی عملا هم کمیسیون برجام و هم کمیسیون امنیت ملی مجلس تا به حال سرکار بوده؟ البته چنین چیزی بعید است؛ زیرا آقا صراحتا کلام دارند و براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی عمل خلف نظر آقا و خلاف قانون تلقی میشود.

https://shoma-weekly.ir/tGJaM3