ویژه

وحدت‌شکنان باید در دنیا و آخرت هزینه بپردازند

لطمه بزرگی خواهد بود اگر کسی وحدت‌شکنی کند، اگر برای خدا آمده‌ایم و ثبت‌نام کرده‌ایم، باید آماده باشیم برای خدا هم اگر لازم شد کنار برویم.
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اقتصاد، کمک به تولید و حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی برای خنثیکردن توطئهها را از اولویتهای کشور دانست و گفت: مجلس مستقل را به سود کشور میدانیم و معتقدیم مجلس «دولتساخته» به سود کشور و دولت نیست.

غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در اولین نشست خبری ضمن تبریک عید میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) از اصحاب رسانه و آقایان حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه و نجابت عضو فراکسیون اصولگرایان، روح الامینی عضو جبهه ایستادگی برای حضور در این نشست تقدیر کرد.

حداد عادل ادامه داد: امیدواریم شاهد انتخاباتی سالم، باشکوه با حضور آگاهانه مردم باشیم و نتایج این انتخابات در دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی به گونهای باشد که این دو مجلس با توان بیشتری در خدمت کشور، مردم و در مسیر انقلاب اسلامی باشند.

حداد عادل انتخابات را دو لبه تهدید و فرصت دانست و تصریح کرد: اگر عاقلانه و مسئولانه عمل کنیم انتخابات یک فرصت خوب برای نشاندادن وحدت ملی، بصیرت سیاسی و هویت مبدل میشود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خطاب به اصحاب رسانه که در نشست خبری حضور یافته بودند گفت: ما آمدهایم تا تشکیل شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان را اعلام کنیم.

وی اصولگرایی را وفاداری به اسلام و انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مراد ما از اصول، اصولی است که امام(ره) و مقام معظم رهبری برای ادامه راه انقلاب بیان کردند؛ بنابراین آرمانهای امام(ره) و رهنمودهای رهبری اصولی است که اصولگرایی حول آن شکل گرفته است.

حداد عادل ادامه داد: اصولگرایی در عالم سیاست از اعتقادی است که امام و رهبری در هدایت انقلاب مطرح فرمودند.

حداد عادل در مورد ترکیب شورای ائتلاف اصولگرایی نیز خاطرنشان کرد: در ائتلاف اصولگرایان، تشکلها، احزاب، شخصیتها، فعالان سیاسی و روحانیونی که همواره اصولگرایان بر ارتباط با روحانیت تاکید داشتند، حضور دارند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اضافه کرد: از ماهها پیش عدهای از نمایندگان تشکلهای اصولگرا و فعالان سیاسی از آیات محمد یزدی، مصباح یزدی و موحدی کرمانی درخواست کرده بودند که اصولگرایان را در مسیر وحدت راهنمایی و هدایت کنند که بهدنبال این درخواست آیتالله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از نمایندگان تشکلها و شخصیتها و عدهای از روحانیون دعوت کردند و این ائتلاف شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که انشاءالله مجلسی نیرومند و مردمی تشکیل شود. مجلسی که در اداره کشور به دولت کمک کند؛ بنابراین کمک به دولت را در درجه اول از طریق همدلی و همزبانی و در درجه دوم نقد سازنده میدانیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان، اقتصاد، معیشت مردم، کمک به تولید و حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی برای خنثیکردن توطئهها را از اولویتهای کشور عنوان و تصریح کرد: ما مجلس مستقل را به سود کشور میدانیم و معتقدیم مجلس دولتساخته نه به سود کشور است نه به سود دولت.

حدادعادل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نماینده آقای لاریجانی در شورای ائتلاف اصولگرایان چه کسی است و مشارکت آقای لاریجانی در شورای ائتلاف اصولگرایان به چه صورتی است، تصریح کرد: آقای لاریجانی را اصولگرا میدانیم و قرار است که در شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان همه طیفهای اصولگرا با تنوعهای سلیقهها حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: من در اینجا اعلام میکنم که در ائتلاف اصولگرایان نمایندگان تشکلها در واقع هویت جدای از دیگران را پشت در شورا گذاشتهاند و با شرکت در شورا همه بهعنوان اصولگرا حضور دارند و خط قرمز ما در اصولگرایی از نظر سیاسی و عملی روشن است و آن خط قرمز اول نه گفتن به فتنه و دوم نه گفتن به جریان انحرافی است. بنابراین هم از وزرای دولت گذشته ممکن است افرادی شرکت داشته باشند یا بخواهند به عنوان فعال در امر انتخابات شرکت کنند یا از همه طیفهایی که شما نام بردید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان شورای رهبری تشکیل دادهاند، گفت: تعبیر شورای رهبری اصولگرایان را بار اول از شما میشنوم، هیچ وقت ما چنین تعبیری را نداشتیم و در مجموعه ساز و کار اصولگرایان این تعبیر به کار نرفته است. رابطه اصولگرایان با آیات موحدی و محمد یزدی سنت دیرینه بوده که از اول انقلاب وجود داشته است.

حداد عادل در پاسخ به این پرسش که اصولگرایان چه راهکاری برای تکرارنشدن شکست خود در انتخابات 92 دارند، گفت: ما راهکاری جز عبرتآموزی از گذشته توصیه نمیکنیم. بهترین راهکار این است که گذشته را چراغ راه آینده باشد و تشکلها و احزاب سعی کنند اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اولویتهای مجلس آینده تاکید کرد: من معتقدم که مسئله اصلی کشور موضوع اقتصاد و معیشت مردم است و مردم هم به این نکته توجه دارند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان درباره قائلبودن همه اعضا به جامعتین که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: این تعبیر ممکن است به زبان همه نیاید؛ اما یکی از امتیازات و افتخارات اصولگرایان این است که از آغاز نهضت و از 50 سال پیش کار خود را در ارتباط با روحانیت و مرجعیت آغاز کرده و ادامه میدهد.

وی پذیرش هدایت و حمایت روحانیت را جلوهای از اعتقاد عمیق اصولگرایان و جدانبودن دین از سیاست عنوان کرد و افزود: ریشه ارتباط اصولگرایان با روحانیت ارتباط عمیقی است و این مخالفتی است که اساس انقلاب با سکولاریسم دارد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: ما از آقایان قالیباف، رضایی، ولایتی و لاریجانی برای حضور دعوت کردهایم و آنها بعضا بهدلیل گرفتاریها نتوانستهاند شرکت کنند و به طور مثال آقای ولایتی فردی را بهعنوان نماینده فرستاده یا برخیها نیز فرد همسوی خود را فرستادهاند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه جزئیات کمیتههای شورا به چه شکل است و ساز و کار شورا برای برنامهریزی به چه صورت پیش میرود، اظهار داشت: طبیعی است که این شورا، شورای سیاستگذاری است و کارگروههای متعددی باید تشکیل شود؛ اما در حال حاضر یک شورا برای بررسی مقدمات فهرستها تشکیل شده که برخی خبرها اسم آن را شورای تایید صلاحیت گذاشته بودند؛ در حالی که تایید صلاحیت وظیفه شورای نگهبان است و نام این شورا تعیین مصادیق است.

وی ادامه داد: یک کارگروه برای این منظور تشکیل شده و یک کارگروه نیز اجرایی است و باز هم در روزهای آینده کارگروههای دیگری تشکیل خواهد شد.

همچنین غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» در تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و یومالله 9 دی اظهار داشت: بعد از ماهها مشورت، همدلی و همزبانی میان نمایندگان تشکلهای بزرگ اصولگرایی و استمداد از فقها و حضرات آیات، یزدی، مصباح و موحدی کرمانی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان شکل گرفت و امیدواریم شاهد نتایج مثبت آن در انتخابات آینده باشیم. رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان با تاکید بر اینکه باید با بصیرت بیشتری حضور داشته باشیم، گفت: در گذشته بلندگوهای بیگانه و شبکههای ماهوارهای به مردم اصرار میکردند در انتخابات شرکت نکنید و مردم را تشویق به تحریم انتخابات میکردند؛ اما ملت ایران توجهی به آنها نداشتند. اکنون ببینید چه اتفاقی افتاده که شبکه صهیونیستی من و تو برای انتخابات ما هر شب برنامه دارد و صحبتی از شرکت نکردن نیست، بلکه برنامه دیگری دارند، اما موفق نمیشوند. سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شرط اول اصولگرایی اخلاص است، اگر ما وارد صحنه انتخابات شدیم، باید برای خدا وارد این صحنه شویم، تعصب حزبی با اصولگرایی منافات دارد. اگر حزب و تشکلی را به وجود آوردیم، تشکلمان را برای انقلاب بخواهیم، نه اینکه انقلاب را برای تشکل خودمان.

حداد عادل با تاکید بر اینکه اگر کسی این وحدت را بشکند، باید هزینه آن را هم در این دنیا و هم در آخرت بپردازد، افزود: لطمه بزرگی خواهد بود اگر کسی وحدتشکنی کند، اگر برای خدا آمدهایم و ثبتنام کردهایم، باید آماده باشیم برای خدا هم اگر لازم شد کنار برویم.

وی تاکید کرد: اگر قرار شد شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تصمیمگیری کند، باید همه تابع باشیم و اگر به بنده گفتند مصلحت این است و وحدت اقتضا میکند تو باید کنار بروی، اول کس من خواهم بود؛ از این رو باید با چنین روحیهای وارد انتخابات شویم تا امکان انتخاب اصلح و پیروزی فراهم شود، باید از همه ظرفیتها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه عدهای درصدد تخریب اصولگرایی و اصولگرایان هستند، گفت: عدهای میخواهند تفرقه ایجاد کنند و از فضای مجازی برای انتشار خبرهای دروغ استفاده میکنند. همه باید مراقب باشند گول توطئههای تفرقهانگیز را نخورند.

حداد عادل در عین حال گفت: طی روزهای اخیر که موضوع شکلگیری ائتلاف اصولگرایان به وجود آمد، روزی نبوده که هر 6 ساعت یکبار خبری که حاکی از اختلاف باشد منتشر نشود و اینکه بگویند وحدت وجود ندارد، به هر خبری که شنیدید اعتماد نکنید. خبرها از مسیر خود منتشر خواهد شد. باید هم با دوستان و هم با رقیبانمان اخلاقی رفتار کنیم.

حداد عادل تاکید کرد: مسئله مهم و اوجب واجبات به فرمایش امام خمینی(ره) حفظ نظام است.

وی با تاکید بر اینکه ما برای خدمت به کشور، کمک به دولت را ضروری میدانیم، افزود: تضعیف دولت را همانگونه که رهبر انقلاب و امام(ره) فرمودهاند جایز نمیدانیم و معتقدیم در شرایط فعلی مسئله مهم کشور مسئله اقتصادی است.

https://shoma-weekly.ir/Rot1Qf