ویژه

وحدت خواسته ادامه دار آیت الله مهدوی کنی

نقطه تمایز اصولگرایان از دیگران این است که در زمانی که موضوعی رخ می‌دهد، نظرات روحانیت اصیل را می‌پذیرند. در حالی که دیگران خود را صاحب نظر می‌دانند. همین نقطه تمایز ما با مدعیان اصولگرایی است. نهی آیت الله مهدوی کنی از ایجاد تفرقه در میان اصولگرایان و ناراحتی ایشان از این رخداد‌ها از روی علم و آگاهی بود. آیت الله مهدوی کنی امتحان خود را درعرصه های مختلف پس دادند و مثل برخی افراد نبودند که هر روز با یک چهره جدید وارد عرصه شدند.
حجت الاسلام علی بنایی- نقش آفرینی آیت الله مهدوی کنی پیرامون وحدت اصولگرایان فراموش نشدنی است. همواره درانقلاب اسلامی دیدگاه مراجع و نقش روحانیت محوری بوده است و اصولگرایان نیز اگرچه در درون خود سلایق مختلفی دارند، ولی برای اینکه برای حفط وحدت، تصمیم گرفتند که زیر چتر جامعتین قرار بگیرند.

نقطه تمایز اصولگرایان از دیگران این است که در زمانی که موضوعی رخ میدهد، نظرات روحانیت اصیل را میپذیرند. در حالی که دیگران خود را صاحب نظر میدانند. همین نقطه تمایز ما با مدعیان اصولگرایی است. نهی آیت الله مهدوی کنی از ایجاد تفرقه در میان اصولگرایان و ناراحتی ایشان از این رخدادها از روی علم و آگاهی بود. آیت الله مهدوی کنی امتحان خود را درعرصه های مختلف پس دادند و مثل برخی افراد نبودند که هر روز با یک چهره جدید وارد عرصه شدند.

اگر به فراز و فرود زندگی آیت الله مهدوی کنی توجه کنید، میبینید درهمه این سالها تفاوتی در ایشان رخ نداده است. مردم ایران نقطه نظرات امام خمینی (ره) در مورد ایشان را شنیدهاند و جایگاه ایشان را نزد رهبری هم میدادند.

تجربه ۶۰ ساله سیاسی، زندان، تبعید و... از وی چهرهای ساخت که به دنبال منافع شخصی نبود. ایشان خواهان همواره وحدت بودند و بارها اعلام کردند اگر وحدت اصولگرایان تضعیف شود این امر به نفع هیچ یک ازاضلاع اصولگرایی نیست. تلاش برای تحقق اهداف
آیت الله مهدوی کنی همچنان برای همه اصولگرایان لازم است.

https://shoma-weekly.ir/sLv5w4