ویژه

وحدت احزاب اسلامی موجب تحکیم امت اسلامی میشود

ما باید تلاش کنیم تا با همت احزاب اسلامی مناسبات جوامع اسلامی برپایه وحدت شکل گیرد و اجازه ندهیم که این مناسبات بر پایه تکفیر به یک نزاع مداوم و جنگ بی‌امان که خواسته و توطئه صهیونیستی و انگلیسی است، شکل گیرد و ما تحقق این وحدت را مستلزم رعایت اصل همسانی و برابری در فرصت‌ها و امکانات میان احزاب اسلامی می‌دانیم.
حمیدرضا ترقی دبیر کمیته احزاب کنفرانس وحدت اسلامی در نشست احزاب جهان اسلام که امروز پنجشنبه در هتل استقلال پارسیان برگزار شد، اظهار داشت: سال‌هاست ضرورت وحدت و همگرایی احزاب اسلامی جهان به منظور دفاع از حقوق اساسی مسلمانان و مقابله با توطئه‌ها و دسیسه‌های سازمان یافته دشمنان اسلام را احساس می‌کنیم؛ دشمنان اسلام و مسلمانان با استفاده از تفرقه و تشتت مسلمانان، آسیب‌های فراوانی را به امنیت، اقتصاد و هویت مسلمانان وارد کردند و اسلام آمریکایی و اسلام انگلیسی را در قالب گروه‌های افراطی و تکفیری به جنگ اسلام ناب محمدی (ص) فرستادند.

وی افزود: حزب موتلفه در سال 2007 با درک این شرایط سخت و دشوار، اجلاس مقدماتی احزاب اسلامی را در ایران برگزار کرد تا بستر وحدت و انسجام احزاب اسلامی جهان به مرور فراهم شود و حرکت منسجم و تشکیلاتی برای دفاع از حقوق مسلمانان و مقابله با تهدیدات دشمنان در بین نخبگان جوامع اسلامی شکل گیرد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه ادامه داد: این حرکت و اقدام در طی این 7 سال گذشته به علت حوادث و جنگ‌های پیش آمده در منطقه از قبیل جنگ 33 روزه، 22 روزه و 55 روزه و اوضاع بحرین و عراق و آذربایجان کند پیش رفت و اینک همزمان با هفته وحدت بار دیگر با همت و اقبال شما شکل خواهد گرفت.

ترقی با تاکید بر اینکه توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکا و انگلیس موانع زیادی را بر سر همگرایی در جهان اسلام ایجاد کرده است، گفت: اقدامات جریان‌های تکفیری و تروریستی چهره رحمانی و صلح‌دوستانه اسلام را زیر سوال برده است و ما باید در برابر تهدیدات مشترک علیه مسلمانان به دفاعی مشترک بپردازیم و همبستگی هویتی جهان اسلام را تقویت و حضور احزاب را در ائتلاف‌های منطقه‌ای فعالتر و جدی‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه امروز احزاب بهترین و کارآمدترین ابزار در دیپلماسی وحدت اسلامی هستند، گفت: احزاب می‌توانند وحدت اسلامی را از طریق تعامل، تبادل، و تفاهم همه‌جانبه و مستمر بین مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی محقق سازند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: احزاب که مرکب از نخبگان سیاسی و فکری جوامع اسلامی هستند، می‌توانند حصارها و تنگناهای فکری و سیاسی را شکسته و تحلیل اعضای خود را تصحیح کنند و زیرساخت‌های اجتماعی امت واحده را تحکیم بخشند.

ترقی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم تا با همت احزاب اسلامی مناسبات جوامع اسلامی برپایه وحدت شکل گیرد و اجازه ندهیم که این مناسبات بر پایه تکفیر به یک نزاع مداوم و جنگ بی‌امان که خواسته و توطئه صهیونیستی و انگلیسی است، شکل گیرد و ما تحقق این وحدت را مستلزم رعایت اصل همسانی و برابری در فرصت‌ها و امکانات میان احزاب اسلامی می‌دانیم.

https://shoma-weekly.ir/QGQwUv