مجلس

واگذاری معادن ملی خلاف قانون است

در شرایط فعلی کشور که نفت ما را نمی‌خرند یا قیمت آن کاهش دارد، دولت می‌تواند با سرمایه‌گذاری در منابع دیگری چون معادن، بخشی از درآمدهای کشور را تأمین کند. دو معدنی که در صحن مجلس به دولت برگردانده شد‌، وزیر خواستار واگذاری آن به بخش خصوصی است. البته این مسئله در قالب سؤال از وزیر، به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است.
سیدهادی حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن از بخشش بی حساب وزیر صنایع و معادن به برخی خواص خبرداد و گفت: وزیر صنایع و معادن در نامهای به معاون اول رئیس جمهور، در یک حاتمبخشی خواست، پرونده بهرهبرداری از دو معدن بزرگ سنگ آهن را به سرمایهگذاران واگذار کند، یعنی در واقع آنچه را که متعلق به ملت است، بدون حساب به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی افزود: در صورتی که دو سال کمیسیون صنایع و معادن تلاش کرد تا این دو معدن زنده شود، حتی خود دولت در وزارت نیرو و صنایع بهدنبال برگشت این دو معدن به دولت بود. حالا خیلی راحت وزیر صنایع خواستار واگذاری آن به بخش خصوصی است.

نماینده مردم قائمشهر با اشاره به شرایط نفتی کشور خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی کشور که نفت ما را نمیخرند یا قیمت آن کاهش دارد، دولت میتواند با سرمایهگذاری در منابع دیگری چون معادن، بخشی از درآمدهای کشور را تأمین کند. دو معدنی که در صحن مجلس به دولت برگردانده شد، وزیر خواستار واگذاری آن به بخش خصوصی است. البته این مسئله در قالب سؤال از وزیر، به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است.

https://shoma-weekly.ir/vBs4il