مجلس

واگذاری زمین به خانواده‌ها کار کارشناسی می‌خواهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با سخن اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری 2 هکتار زمین به 15میلیون خانوار اظهار داشت: در حوزه شعارهایی که دولت داده‌‌؛ خیلی از این نوع شعارها در دولت نهم و دهم داده شد. شما می‌بینید خیلی از این شعارها درحد همان وعده باقی ماند و تحقق هم پیدا نکرد. مهم این نیست که شعاری داده شود مهم این است که راه‌های عملی آن شعار مطرح بشود و تلاش در تحقق آن بشود. هیچ‌کس مخالف با این نیست که آحاد جامعه از منابع طبیعی به نوعی که به آن زیانی وارد نشود در جهت ایجاد رفاه اجتماعی و یا خانوار بتوانند بهره‌مند شوند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با سخن اخیر رئیسجمهور مبنی بر واگذاری 2 هکتار زمین به 15میلیون خانوار اظهار داشت: در حوزه شعارهایی که دولت داده‌‌؛ خیلی از این نوع شعارها در دولت نهم و دهم داده شد. شما میبینید خیلی از این شعارها درحد همان وعده باقی ماند و تحقق هم پیدا نکرد. مهم این نیست که شعاری داده شود مهم این است که راههای عملی آن شعار مطرح بشود و تلاش در تحقق آن بشود. هیچکس مخالف با این نیست که آحاد جامعه از منابع طبیعی به نوعی که به آن زیانی وارد نشود در جهت ایجاد رفاه اجتماعی و یا خانوار بتوانند بهرهمند شوند.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان افزود: اما راهکارهای دولت برای اجرایی شدن و با در دستور کار قرار گرفتن طی سالهایی که گذشت دیدیم که عملی نشد. اکنون نزدیک به انتخابات هستیم و این شعارها کمی شائبه ایجاد میکند. پس بهتر است ما به جای اینکه چنین مطالبی را بیان نماییم مراحل عملیاتی شدن آن را در دستور کار خود قرار دهیم. وقتی بحث 15 میلیون خانوار مطرح میشود یعنی 7 دهک جامعه مشمول این طرح و فرآیند میشوند.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که به لحاظ عملیاتی زیرساختهای لازم برای واگذاریها و همچنین از طرفی دیگر منابعی است که از منابع طبیعی خارج میشود و در حوزه ساخت وساز ویا در قالب باغ شهر و... قرار میگیرد. بنابراین این باید عملیاتی بشود و این امر خوب است.وی در پاسخ به این سؤال که آیا این طرح کارشناسی شده است یا نه؟ اظهار داشت: اینکه این مبحث کارشناسی است یا نه باید آقای رئیسجمهور بفرمایند که آیا این حرف کارشناسی شده است یا نه؟ چون قرار نیست ما توجیه کنیم فرمایشات ایشان را!   اما به لحاظ عملیاتی اعتقاد براین است که در حوزه مدیریت، وعده برنامه راههای تحقق و هزینههایی که ایجاد میکند و محل تأمین منابع برای این کار باید تعریف بشود و به یک توافقی برسد و مصوب شود و بعد به مرحله اجرا در‌‌آید.

https://shoma-weekly.ir/lr3BQ8