مجلس

واقعیت‏‌های کف جامعه در تصمیم مسئولان دیده نمی‌شود

وقتی به واقعیت‌های جامعه نگاه و واقعیت‌ها را با آمار و ارقام‌های صادر شده از سوی مسئولان نظام مقایسه می‌کنیم هیچ همخوانی و تناسبی را نمی‌توانیم بین آمار و ارقام ارائه شده با واقعیت‌های جامعه ایجاد کنیم.
عضو کمیسیون حقوقی قضائی مجلس گفت: وقتی به واقعیتهای جامعه نگاه و واقعیتها را با آمار و ارقامهای صادر شده از سوی مسئولان نظام مقایسه میکنیم هیچ همخوانی و تناسبی را نمیتوانیم بین آمار و ارقام ارائه شده با واقعیتهای جامعه ایجاد کنیم.

محمد علی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی قضائی مجلس و نماینده مردم همدان و فامنین در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، در واکنش به اظهارات ترکان مبنی بر ورود قاچاق از مبادی غیر رسمی، گفت: آنقدر کارکرد مسئولان دستگاههای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضعیف و ناتوان است که هیچ کدام تحلیل درستی نسبت به این اظهارات ندارند و هرکدام یک دلیلی را برای این موضوع بیان میکنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اظهارات ترکان را نه میتوان رد کرد و نه قبول، خاطرنشان کرد: اگر ترکان میگوید قاچاق نمیشود نه کسی می‏تواند رد و نه کسی میتواند تایید کند این گونه حرفها و بیانات همچون اعداد و ارقامی است که دولتمردان در زمینه قاچاق به مردم ارائه میدهند و همه این مطالب حرفی بیش نیست.

نماینده مردم همدان در خانه ملت ادامه داد: وقتی به واقعیتهای جامعه نگاه و واقعیتها را با آمار و ارقام صادر شده از سوی مسئولان مقایسه میکنیم هیچ همخوانی و تناسبی را نمیتوانیم بین آمار و ارقام ارائه شده با واقعیتهای جامعهبرقرار کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه به همکاری سازمان تعزیرات و نیروی انتظامی در برخورد با کالای قاچاق با خرده فروشان اشاره کرد و اظهار داشت: کار تیمی تعزیرات و نیروی انتظامی در برخورد با خرده فروشان کالاهای قاچاق نشان از واقعیت جامعه دارد و اینکه این کالاها از کدام مبدا و به چه شکل وارد کشور میشوند چندان در میان مسئولان ما جایگاهی ندارد.

پورمختار در ادامه خطاب به مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: امروز نباید برای مسئولان این مهم و محل بحث و جنجال باشد که کالای قاچاق از کدام مبدأ وارد کشور میشود بلکه باید مسئولان باید راهی در جهت کنترل مبادی که قاچاق میتواند از آن مکانها وارد کشور میشود را پیدا کرده و نحوه مقابله و مبارزه را ارتقاء دهند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت بیان کرد: دولت باید بدور از مسائل واهی و خلاف واقعیت مسائل و مشکلات را ارزیابی و تحلیل کند و آمار دقیق را به مردم اعلام نماید و نگران نقدها نباشد چراکه امروز نقد بر دولت بسیار وجود دارد.

پورمختار در خاتمه گفت: دولت باید بجای از بین بردن دلایل تصمیم جدی در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز بگیرد چراکه امروز در ستادهای عالی تنها بر اساس اعداد و ارقامی که روی کاغذ است تصمیم گیری می‏شود و کف جامعه و واقعیت‏ها در تصمیم مسئولان دیده نمیشود.

https://shoma-weekly.ir/zLNbLu