مجلس

واقعیت‌های دینی و ملی در هنرهای تصویری نمود بیشتری دارد

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش‌های مختلف «جشنواره پرچم» گفت: عکس و نقاشی از مهم‌ترین ابزارهای هنری هستند که می‌توانند واقعیت‌های دینی و ملی ایرانیان را آشکار کنند.
 لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون قرآن و عترت خانه ملت، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برپایی جشنواره‌هایی نظیر «جشنواره پرچم» را استفاده از تجربیات صاحب‌نظران در عرصه‌های هویت ملی و ایرانی دانست و گفت: عکس و نقاشی از مهم‌ترین ابزارهای هنری هستند که می‌توانند واقعیت‌های دینی و ملی ایرانیان را آشکار کنند.

افتخاری در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره پرچم با اشاره به اینکه پژوهش‌های بسیاری در زمینه نمادهای هویتی و از جمله پرچم در حوزه‌های دانشگاهی و پژوهشکده‌ها صورت می‌گیرد، گفت: استفاده از مهم‌ترین پژوهش‌های کاربردی برای برپایی این جشنواره حایز اهمیت است که به منظور پاسداشت یکی از مهم‌ترین نمادهای هویتی ایرانی و اسلامی برپا می‌شود.

وی پرچم ایران را نماد هویتی ایرانیان در هر شرایط به ویژه موقعیت‌های سخت هر ملت و دولتی برشمرد و گفت: در هر شرایطی باید پرچم ایران برافراشته نگه داشته شود. این پرچم نیز با عنوان جمهوری اسلامی نشان دهنده تنوع قومیت‌ها و رنگ‌ها با محوریت الهی و توجه به احکام اسلامی و پیروی از ولایت فقیه است.

افتخاری در ادامه یادآور شد: بخشی از فرهنگ آموزش احترام به نمادهای هویتی چون پرچم باید از سوی آموزش و پرورش صورت گیرد و سپس برپایی چنین جشنواره‌هایی با سیاست‌گذاری صحیح و فعالیت مسئولان نقش به سزایی ایفا می‌کند، در برپایی این جشنواره‌ها باید از تمام ظرفیت‌ها و دستگاه‌های همکار فرهنگی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه پرچم باید به عنوان نماد استقلال و هویت اسلامی مورد توجه قرار گرفته بگیرد، گفت: خوشبختانه مرکزی‌ترین بخش پرچم ایران نیز به نماد اسلامیت و کلمه «الله» اشاره دارد که معانی بسیاری را در بر گرفته است.

بنابر این گزارش، نخستین جشنواره پرچم که در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت سازمان فرهنگی- هنری، مدیریت فرهنگی منطقه 5 و فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد همزمان با آزادی خرمشهر فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال کنند.

سایت http://parcham-farhangsara.com و شماره تلفن 44031160 برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام شده است.

https://shoma-weekly.ir/jCsBL8