مجلس

هیچ گونه پیش شرطی از آمریکا را نمی پذیریم

گروه دوستی پارلمانی بین ایران و امریکا ارتباطی متقابل است به این معنی که ابتدا باید گروه دوستی ایران در پارلمان آمریکا ایجاد بعد ما نیز به طور متقابل در این خصوص ، گروه دوستی در پارلمان ایران ایجاد کنیم.

عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص شکل گیری گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا و تاکید محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه مبنی بر این که کنگره آمریکا مایل به برقراری دیپلماسی پارلمانی با ایران است، گفت: طرح برقراری هر نوع ارتباطی در قالب هر شکلی بین دو کشور یک مسئله متقابل است و در خصوص گروه دوستی پارلمانی بین ایران و امریکا نیز به طور طبیعی باید این مسئله به صورت متقابل باشد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه این مطلب افزود: منظور از موضوع متقابل در خصوص ایجاد گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا این است که ابتدا باید گروه دوستی ایران در پارلمان آمریکا ایجاد شود بعد ما نیز به طور متقابل در این خصوص ، گروه دوستی در پارلمان ایران ایجاد کنیم.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: به طور معمول در مذاکرات، موافقت نامه یا تفاهم نامه ای امضا می شود که در یک تاریخ مشخص و معین دو کشور اعلام رسمیت گروه دوستی داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جمهوریت، سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی  ایران در این مورد نیز هم چون دیگر موارد پیش شرطی را نمی پذیرد و زمانی که هر کدام از طرفین پیش شرطی نگذاشتند ، می توان این گروه دوستی را تشکیل داد.

https://shoma-weekly.ir/mKgYQG