مجلس

هیچ وقت شاهد انتخابات تک کاندیدایی در کشور نبوده ایم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:تشکل ها بعد از اعلام نظر شورای نگهبان موضوع انتخابات را جدی می گیرند و به صورت جدی وارد حمایتها می شوند.
عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آریا در خصوص طرح تشکیل پارلمان اعلای اصولگرایان گفت: در کشور احزاب سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا داریم و طبیعتا این احزاب جلسات خودشان را دارند، زیرا هر گروه یا حزبی بر اساس یک مجموع خواستگاه ها تشکیل شده است و الزاما نباید همه اینها یک خواستگاه و خواسته داشته باشند. ممکن است احزاب مختلف ما بر اساس یک اندیشه ای در کنار هم جمع شده باشند. اما مهم این است که نهایتا در زمان تصمیم گری هر دو جناح در کنار هم باشند نه اینکه از ابتدا در کنار هم باشند. در زمانی که مسائل مهم کشور نیاز به وحدت دارد؛ چه وحدت اصولگرایی و چه وحدت اصلاح طلبان، این احزاب بتوانند در مواقع تصمیم گیری به وحدت برسند. اما اینکه ما بگوییم که همه احزاب و گروه ها یکی شوند، این موضوع بحث تنوع را زیر سوال می برد و امکان فعالیت را نمی دهد. و به نظر من حسن هم در این است که تنوع در احزاب وجود دارد. بنابراین نباید انتظار نداشته باشیم که تمام احزاب یکی باشند.

وی در خصوص راهبرد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: هنوز ورودی نمی بینیم نه تنها در جبهه اصولگرایی بلکه در جناح اصلاح طلبان هم چنین حرکاتی دیده نمی شود. از هر دو جناح حرف هایی شنیده می شود اما از جناح ها نیست بلکه از گروه هایی است که جناح ها را تشکیل می دهد. یک فردی از یک حزبی حرفی می زند که این حرف نظر و سلیقه خود آن فرد است، اما نه در جبهه اصلاحات به آن وفاق رسیده اند و نه در جبهه اصولگرایی به این وفاق رسیده اند. شاید هم دوستان ما در هر دو جناح فکر می کنند که هنوز برای ورود به این موضوع زمان باقی است. فکر می کنم جامعه بیشتر عجله دارد که به این موضوع ورود پیدا کند تا سیاسیون.

نماینده مردم کرمانشاه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آریا در خصوص احتمال عدم حضور اصولگرایان در انتخابات سال 96 و برنامه ریزی آنها برای انتخابات سال 1400، گفت: احتمال دارد در همین دوره هم چهره های بیایند شرکت کنند؛ هنوز چیزی روشن نیست و کسی اعلام علاقه نکرده است؛ نه در جببه اصلاحات و نه در جبهه اصولگرایان. حتی در محافل خصوصی خود هم در مورد چهره جدیدی شاهد سخنی نیستیم. همیشه اینطور بوده است که در زمان نزدیکی به انتخابات تعدادی حضور پیدا می کنند، اما شورای نگهبان چه کسانی را تایید می کند، اصولا تشکل ها بعد از اعلام نظر شورای نگهبان موضوع انتخابات را جدی می گیرند و به صورت جدی وارد حمایتها می شوند. ما هیچ وقت شاهد انتخابات تک کاندیدایی در کشور نبوده ایم . مردم ما به هیچ عنوان زیر بار مشقی که دیگران برایشان بنویسند، نخواهند رفت. من یقین دارم از هر دو جبهه شاهد حضور کاندیدای متعددی در انتخابات خواهیم بود.

https://shoma-weekly.ir/URTdBW