مجلس

هیچ خط قرمزی در مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود ندارد

در برخورد با کسانی که تخلف مالی و پولی دارند، خصوصا کسانی که مبالغ این مفاسدشان بسیار بالا است، باید بدون درنظر‌گرفتن هیچ قید و شرطی برخورد شود. البته ناگفته نماند که اقدامات اخیر دستگاه قضائی در این مسیر بسیار ارزنده بوده است. اعتقاد دارم در این نوع مسائل نباید جریان خاصی با حمایت یا عدم حمایت یا محکومیت یکدیگر بخواهند در روند رسیدگی به این مفاسد مؤثر باشند.
محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: بنده معتقدم در بحث برخورد با مفاسد اقتصادی و کسانی که در کارهای پولی و مالی محکومیتهایی دارند، نباید با نگاههای سیاسی و گرایشی دیده شود؛ مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی سمت و سوی گروهی و جناحی بر نمیدارد، زیرا در این صورت اعتماد مردم به تمام جریانات از بین خواهد رفت.

وی افزود: در برخورد با کسانی که تخلف مالی و پولی دارند، خصوصا کسانی که مبالغ این مفاسدشان بسیار بالا است، باید بدون درنظرگرفتن هیچ قید و شرطی برخورد شود. البته ناگفته نماند که اقدامات اخیر دستگاه قضائی در این مسیر بسیار ارزنده بوده است. اعتقاد دارم در این نوع مسائل نباید جریان خاصی با حمایت یا عدم حمایت یا محکومیت یکدیگر بخواهند در روند رسیدگی به این مفاسد مؤثر باشند.

آصفری تأکید کرد: در برخورد با تخلفات و مفاسد اقتصادی ما هیچ خط قرمزی به غیر از قانون نداریم و نباید داشته باشیم. حال این تخلف در هر دولتی اتفاق افتاده باشد چه این دولت اصولگرا باشد یا اصلاحطلب؟!! البته ما اعتقاد داریم اصولگرایی با اختلاسکردن، حیفومیلکردن بیتالمال و با بیبرنامگی پولی را هزینهکردن مغایرت دارد. یکی از ابعاد اصولگرایی، اهمیتدادن به بیتالمال است؛ لذا اگر بر فرض مثال کسی هم با نام اصولگرایی تخلفی کرده باشد، مطمئنا عنوان اصولگرایی را یدک کشیده و از دایره اصولگرایی خارج است.

https://shoma-weekly.ir/2diunY