مجلس

هیأت نظارت‌های منتخب مجلس حق رد کردن کسی را ندارند

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در خصوص روند تأیید صلاحیت کاندیدا‌های شورای شهرو روستا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در رابطه با شورای شهر باید گفت ، هیأت اجرایی نظر خود را به هیأت نظارت که از منتخبان مجلس است، می‌دهند .

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در خصوص روند تأیید صلاحیت کاندیداهای شورای شهرو روستا در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: در رابطه با شورای شهر باید گفت ، هیأت اجرایی نظر خود را به هیأت نظارت که از منتخبان مجلس است، میدهند .

یعنی 5 نفر از نمایندگان مجلس که منتخب مجلس  هستند برای هر استانی سه نفر را به عنوان هیأت نظارت آن استان  انتخاب می کنند به طوری که بعد از تشکیل هیأت نظارت شهرستان ، هیأت نظارت استان تشکیل می شود تا به هیأت نظارت نهایی که در خود استان با حضور سه تن از نمایندگان مجلس هستند ، ختم شود.

وی در خصوص روند رسیدگی شکایات کاندیداها شورای شهر  گفت: اگر شکایتی باشد به هیأت نظارت استان  ارجاع داده می شود و رسیدگی می کنند. نکته حائز اهمیت آن است که  هیأت  نظارتهای منتخب مجلس حق رد کردن کسی را ندارند. تنها می توانند تائید کنند . در واقع کسانیکه رد صلاحیت شده اند را فقط می توانند تائید کنند ولی تائید شده را نمی توانند رد کنند  .

https://shoma-weekly.ir/m5hftj