مجلس

هم اندیشی علمای اسلام در حفظ بیداری اسلامی ضروری است

الله وردی دهقانی نماینده مردم خاروانا و ورزقان با اشاره به بازتاب جهانی اجلاس علمای اسلام در تهران گفت : بیداری اسلامی در منطقه رخ داده است و یا به عبارتی در جهان در حال وقوع است ، به برکت انقلاب اسلامی ایران است . لازمه حفظ این حرکت عظیم اسلامی هوشیاری و در صحنه بودن علمای اسلامی کشورهای مسلمان است .
الله وردی دهقانی نماینده مردم خاروانا و ورزقان  با اشاره  به بازتاب جهانی اجلاس علمای اسلام در تهران گفت : بیداری اسلامی در منطقه رخ داده است و یا به عبارتی در جهان در حال وقوع است ، به برکت انقلاب اسلامی ایران است . لازمه حفظ این حرکت عظیم اسلامی هوشیاری و در صحنه بودن علمای اسلامی کشورهای مسلمان است . 

وی افزود :برگزاری این اجلاس ناشی از اعتقاد جمهوری اسلامی ایران است، بر این اساس ما مسلمان قریب به یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهیم، اگر بیاییم بر روی اشتراکاتمان تکیه کنیم یعنی ما به وجود خداوند معتقدیم ، کتاب آسمانی و پیامبر عظیم شأن ما یکی است ، نهایتا به این باور خواهیم رسید که اشتراکات ما بیش از افتراقاتمان است و اشتراکات موجود برافتراقات غلبه پیدا می کند .

 دهقانی در ادامه تاکید کرد : اگر مسلمانان با محوریت علمای اسلام منسجم بشوند، قطعا تمام  گرفتاریهایی را که استکبارجهانی برای مسلمانان و کشورهامستضعف به وجود می آورد به راحتی قابل حل است . نه تنها مسلمانان بلکه کشورهای دنیا را به طرف آرامش پیش می برد لذا  ضرورت هم اندیشی علمای اسلام در این مقطع زمانی بسیار احساس می شود و بسیار با اهمیت است چنانچه این نشستها به نتیجه برسد قطعاً دسیسه وتوطئه دشمنان از بین خواهد رفت و ما هر روز شاهد رشد و تعالی  کشورهای اسلامی در اهداف می شویم .  

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با بیان نقش جوانان در پیشبرد اهداف اسلامی  خاطر نشان کرد: نقش جوانان در پیشبرد اهداف اسلامی  بسیار مهم است. باوری که جوانان ما در جهان از خودشان نشان دادند و در اکثر عرصهها علی الخصوص در کسب رتبه های علمی قله های پیروزی را فتح کردند . اکنون جوان ایرانی درهمه عرصه ها پیشتاز است و ما در خیلی از علوم و فنون پیشرفته که در انحصار چند کشور غربی بود جزو 10 کشور اول جهان  در برخی موارد در جز 5 کشور اول قرار داریم  که این  نشان از باور جوانان ما است .

وی افزود : مسلماً جوانان دنیا وقتی این پیشرفتها را مشاهده می کنند و درمی یابند که این پیشرفتها تنها با تکیه بر نیروی جوان وخود باوری و امکانات موجود در کشور است ، همین مسئله را الگوی خود قرار میدهند. کشوری که در طی سی وچهار سال در مقابل استکبار ایستاد و علی رغم تمام کارشکنی ها به این مرحله علم رسیده است روز به روز پیشرفت می کند نشان از خودباوری و استقلال جوان مسلمان است .

https://shoma-weekly.ir/B7G4ee