مجلس

همه نگاه ها به دولت برای خلق حماسه اقتصادی

ما توقع نداریم که تمام مشکلات اقتصادی ظرف مدت شش ماه و یا یکسال رفع شود . ولی دولت باید اهم و مهم کند و آنها را حل نماید .

بعد از کسب رای اعتماد کابینه دکتر روحانی، مردم در عمل انتظار دارند تا دولت محترم خواسته ها و نیازها اولیه آنها را مرتفع نماید. طبیعی است که برخی از این مشکلات نیاز به مدت زمان طولانی برای اجرایی شدن دارد تا آن مسائل ساماندهی شود. اما مطابق شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور انتظار می رود تا در مدت زمان کوتاه تری  به آنها توجه شود و سامان یابند. از این رو به سراغ برخی نمایندگان رفته و نظر آنها را جویا شدیم: 

 

 علیمردانی: از رئیس جمهور انتظار می رود توازن توسعه عدالت را در کل کشور داشته باشد

محسن علیمردانی نماینده زنجان هم از رئیس جمهور خواهان توازن توسعه عدالت در کل کشور شد و گفت: زنجان یکی از استانهای استثنائی کشور است با توجه به موقعیتی درآن است از دولت انتظار می رود توازن توسعه عدالت را داشته باشند و به ظرفیتهای استان همچون کشاورزی ، صنعت و معدن، گردشگری  نگاه ویژه ای داشته باشند. همچنین  طرح راه آهن دو خط و مصوبات نیمه تمام دولت پیشین را به تمام برساند.

 

دهقانی: انتظار مجلس از  رای بالا به تیم اقتصادی دولت، خلق حماسه اقتصادی است

اله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و خاروانا در این رابطه گفت : با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد سامان دادن به شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم و تولید از اولویت های دولت یازدهم است.

وی افزود: حماسه اقتصادی از شعارهای اساسی امسال است که مقام معظم رهبری برآن تاکید داشتند. از این رو مجلس نیز به وزرای اقتصادی کابینه یازدهم رای بالایی را داد تا دولت بدون درنگ و پشتیبانی کامل مجلس و مردم در این راستا اقدامات اساسی را داشته باشند و تصمیمات قاطع بگیرد.

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: اگر توجه نمایید وزیر اقتصاد بالاترین رای و بی سابقه ترین رای را از مجلس کسب کرد همچنین وزیر صنعت ومعدن تجارت و وزیر نفت با وجود مخالفتها و مشکلاتی که داشتند رای آوردند. زیرا مجلس به دنبال این مسئله بود که وزارتخانه های کلیدی که با معیشت واقتصاد مردم و کشور سرو کار دارد، با پشتیبانی کامل مجلس وارد عمل شوند. تا مشکلات اصلی این حوزه را برطرف کنند.

 

احمدی: مجلس بیشترین تعامل خود را بخش اقتصاد نشان داد

احمدی نماینده نوشهر و چالوس در رابطه با اولویتهای دولت اظهار داشت: مجلس در راستای خواسته مردم به کابینه پیشنهادی دولت  رای بالایی را داد و این نشان از تعامل بالای مجلس و دولت بود .

وی افزود : مجلس بیشترین تعامل خود را بخش اقتصاد نشان داد و انتظار است که دولت هم در حوزه اقتصادی فعالیت خود را  عرضه کند تا مشکلات اقتصادی مردم برداشته شود . ما توقع نداریم که تمام مشکلات اقتصادی ظرف مدت شش ماه و یا یکسال رفع شود . ولی دولت باید اهم و مهم کند و آنها را حل نماید .

عضو فراکسیون موتلفه اسلامی تصریح کرد : مهم ترین بخش اقتصاد مهار تورم است . ما اعتقادمان این است که وزیری را انتخاب کرده ایم تخصص لازم را در حوزه تورم دارد . انتظار داریم دولت محترم در این بخش با همکاران خود وارد عمل شوند و مردم را از گرانی نجات دهند . اگر تورم مهار شود مردم به یک ثبات اقتصادی خواهند رسید که ان امر بزرگترین کمک در مقطع اولیه می تواند باشد .

وی خاطر نشان کرد : مبحث بیکاری یکی از معضلات دیگر اقتصادی است که زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده است و باید در اسرع وقت به این مشکلات رسیدگی شود. همچنین وزیر نفت  نیز با همراهی وزیر خارجه باید تعاملات بین المللی را سامان بدهند تا مشکلات فروش نفت ایران را حل نمایند. به نظر می رسد این مسائل از اولویتهای دولت یازدهم در کوتاه مدت است . 

https://shoma-weekly.ir/HDLYfE