جامعه

همصدایی اصلاح طلبان با ضد انقلاب در تهدید هموطن کُرد

پنج شنبه هفته ی گذشته بود که تصاویری از قدم زدن رئیس جمهور در بازار سنندج رسانه ای شد و با استقبال گسترده ی مردم در فضای مجازی رو به رو شد، در این تصاویر یک کاسب سنندجی هنگام رد شدن رئیس‌جمهور از مقابل مغازه‌اش،مشتی شکلات می‌آورد و به رئیسی تعارف می‌کند.

پخش این تصاویر اما به مذاق ضد انقلاب خوش نیامد، چرا که آنها در طول چندماه گذشته تمامی تلاش خود را به کار گرفته بودند تا اوضاع سنندج را غیر عادی جلوه دهند و بگویند که مردم سنندج در مقابل نظام ایستاده اند و بازار هم در اعتصاب است. اما با پخش این تصاویر مشخص شد نه تنها مغازه ها در اعتصاب نیستند بلکه امنیت به صورت کامل برقرار است. حضور رئیسی باعث شد تا دروغ‌های ضد انقلاب برملا شود، بنابراین ضد انقلاب به دنبال راه حلی برای جبران بی ابرویی خود گشت.

این جریان ابتدا عکس و ادرس این مغازه دار را در فضای مجازی منتشر کرد و از مردم خواست تا با او برخورد کنند. اما این اقدام راه به جایی نبرد. بنابراین عوامل ضد انقلاب پس از ساعاتی فیلمی را از این مغازه دار منتشر کردند که در آن با زبان کردی می گوید:" یک کاسب هستم و مغازه‌ام اجاره‌ای است، آن اتفاق ناگهانی پیش آمد و به هیچ وجه برنامه‌ریزی قبلی نبوده است،اگر با اقدام خودم باعث ناراحتی مردم شدم، از همه مردم کردستان عذر می‌خواهم."

سخنان این فرد به وضوح نشان می دهد که با خواسته ی خویش و بدون برنامه ریزی قبلی به استقبال رئیس جمهور رفته است اما حالا به علت تهدید و فشار ضد انقلاب و برای حفاظت از جان خود و خانواده اش مجبور می شود سخنی را بر زبان بیاورد که خواسته ی ضد انقلاب است، این اقدام البته از طرفداران شعار آزادی مسبوق به سابقه است به عنوان مثال رعنا رحیم‌پور مجری بی‌بی‌سی که یک عمر در خدمت جریان دروغ فعالیت کرد، یک فایل صوتی منتشر کرد که نسبت به شبکه اینترنشنال نقدهایی داشت؛ با او کاری کردند که پست خداحافظی منتشر کرد و فرار کرد! مهران مدیری ویدئویی انتقادی منتشر کرد؛ قهرمانش کردند؛ چند وقت بعد ویدئوی عذرخواهی منتشر کرد؛ به سرعت برایش شایعه درست کردند که او بخشی از عملیات ربایش علی کریمی بوده! تا دیگر کسی جرأت نکند از قطار اجباری آنها پیاده شود! احمد زیدآبادی حتی می‌گفت فحش رکیک دانشجویان هم باد هواست؛ اما بخاطر یک متن در نقد حامد اسماعیلیون چنان تهدیدش کردند که پست خداحافظی گذاشت و رفت و...

اما در این میان واکنش اصلاح طلبان به تصاویر منتشر شده در راستای اهداف ضد انقلاب تامل برانگیز بود

عباس عبدی در این باره می نویسد: "تیتر کردن تعارف آجیل فروش سنندجی به رئیسی از سوی رسانه‌های رسمی واجب کرد که تکرار کنم؛ حکومت متوجه ماجرا نیست و با کارهای تاکتیکی قصد بهبود اوضاع را دارد ولی نتیجه عکس می‌دهد. دیدار با تیم ملی هم همین گونه بود"

الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد طی یادداشتی می نویسد: " انتظار می‌رفت رئیسی در بین مردم به شکلی غیر گزینشی و با هدف شنیدن خواسته‌های بحق‌شان بدون هیچ مانعی، ولو که توام با خشم و رنجدیدگی و زبان تند باشد حضور به هم ‌می‌رسانید و با صبوری و سینه فراخ گوش جان می‌سپرد و خیلی فوری با دستور صریح و اقدامات عاجل درصدد دلجویی از آسیب‌دیدگان حوادث اخیر برآمده و پیشنهاد چهارگانه هیات اعزامی رهبری به سیستان را در کردستان هم پیاده و اجرا می‌کرد، تا این سفر حالت تشریفاتی و صوری به خود نگیرد."

"پژمان- م" همکار نشریات زنجیره‌ای هم ضمن وارونه‌نمایی می نویسد: "نشریات اصولگرا تمامِ قدرت‌شان را بسیج کردند تا با عکس‌های مشابه، تصویری متفاوت از سنندج نشان دهند. غافل از این‌که درست در لحظاتی که این صفحات را می‌‌بستند، مردِ قصه ما، داشت ویدئویی ضبط می‌کرد که به‌خاطر این دیدار، از همشهریانش عذرخواهی کند"

اصلاح طلبان در حالی در راستای اهداف ضد انقلاب تلاش می کنند تا ویدئو مذکور را عادی و اوضاع سنندج را بحرانی نشان دهند که در فضای مجازی اسناد تهدید این کاسب بی گناه موجود است.


https://shoma-weekly.ir/25uraE