مجلس

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خارج از توان دولت است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز به اعتبار 16 هزار میلیارد تومانی دارد، گفت: این طرح نیازمند اعتبارات کلانی است که اکنون از توان دولت خارج است.
عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزود: با توجه به اینکه منبع مالی این طرح مشخص نیست لذا اجرای آن بلاتکلیف باقی مانده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ دولت برای اجرای چنین طرحی نیاز به اعتبارات کلانی دارد و با شرایط موجود نمی‌توان آن را اجرا کرد به طوریکه در لایحه بودجه 94 نیز چنین اعتباری پیش‌بینی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه اعتبارات طرح همسان‌سازی بازنشستگان باید در دولت پیش‌بینی شود، یادآور شد:‌ هدف از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آن است که همسان‌سازی با حقوق و دستمزد شاغلان صورت گیرد که اجرای آن نیازمند اعتباراتی بیش از 16 هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد:‌ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کل کشور باید در لایحه دولت آورده شود تا همه منابع آن از سوی دولت پیش‌بینی شود زیرا در غیر این صورت امکان اجرای آن وجود ندارد، از سویی دیگر اگر اعتبارات این مهم پیش‌بینی شود می‌توان با قاطعیت گفت که مجلس نیز با اجرای طرح موافقت خواهد کرد.

مصری افزود: این طرح مشمول همه بازنشستگان کشور است و این‌گونه نیست که دولت تنها برای کارمندان خود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید بسته‌ای حمایتی و تعریف شده درنظر گیرد تا علاوه بر مشخص شدن میزان اعتبارات، جامعه هدف نیز تعیین شود.

https://shoma-weekly.ir/D4sfTH