مجلس

هر کسی که از مسیر حق دور شود موجب حذف خود از نظام میشود

سید عنایت الله هاشمی عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در آستانه انتخابات گفت : مردم ایران به تبعیت امام راحل انقلاب کردند و به خاطر اسلام و در مسیر اسلام حرکت کردند و قطعا راه و مسیر ایشان را ادامه میدهند و از این مسیر به غیر از کسانی که اعتقادی به ارزشها نداشته باشند ؛ کمتر انحراف پیدا میکنند.

سید عنایت الله هاشمی عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در آستانه انتخابات  گفت : مردم ایران به تبعیت امام راحل انقلاب کردند و به خاطر اسلام و در مسیر اسلام حرکت کردند و قطعا راه و مسیر ایشان را ادامه میدهند و از این مسیر به غیر از کسانی که اعتقادی به ارزشها نداشته باشند ؛ کمتر انحراف پیدا میکنند.  
وی افزود : در عملکردها گاهی اختلاف  دیدگاه و نظرات جزیی ممکن است وجود داشته باشد ولی نهایتا مسیر همان مسیر است و معمولا تجربه هم نشان داده است کسانی از این مسیر انحراف پیدا کنند مردم خود به خود آنها را دفع میکنند زیرا اعتقاد مردم در این مسیر بسیار محکم است . مطمئنا هر کسی که از مسیر حق دور شود موجب حذف خود از نظام میشود . آقایان چند روزی هستند و شعارهایی را بر اساس دیدگاه های خود سر میدهند و خود را توجیه میکنند.
نماینده سپیدان خاطر نشان کرد : هنگامی که این افراد  خود را با آن مسیر هماهنگ کنند، مردم با آنها هستند ولی به مجرد اینکه مردم ببینند که از مسیر اصلی و عدالت و مردمی خارج شوند  خود به خود آنها را حذف خواهند کرد . حال این فرد هرکسی میخواهد باشد . خوشبختانه تجربه نشان داده است کسانی که دیدگاه انحرافی داشتهاند و خارج از دیدگاه اسلام و امام و رهبری رفتار کردهاند به مرور زمان حذف خواهند شد .  
همچنین این عضو کمیسیون صنایع و معادن در رابطه با کنترل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ اظهار داشت: کنترل کردن آلودگی هوا کار مشکلی است . یکی از این موارد می تواند تشویق مردم به زندگی طبیعی باشد که عموما ما به دلیل تبلیغاتی که شده است از مسیر زندگی طبیعی خارج شدهایم . وی افزود : مبحث مهمتر بحث اشتغالزایی در محیطهای شهرستانها و روستاهاست که میتوان خیلی از این صنایع را به آنجا منتقل کنیم. اما زمینه آن همکاری لازم صورت نمیگیرد. آن چیزی که باعث شده است تهران و کلان شهرها جمعیت را به سمت خود بکشانند بحث اشتغال است که شهرها مورد هجوم قرار میگیرد و خود به خود این تجمع جمعیت باعث آلودگی هوا میشود.  تجربه نشان داده است که ارگانها و نهادهای مختلف نیروهایی را که در شهرستانها و روستاها اشتغال داشتند در مراکز استانها استقرار دادند و با در اختیار قرار دادن امکانات، آنها از روستا نشینی به شهرنشینی و نهایتا مرکز نشینی انتقال پیدا کنند .
هاشمی خاطر نشان کرد: اگر مسوولین اجتماعی و شهری کشور با یک بررسی بتوانند افرادی را که در تهران استقرار پیدا کردند و ساکن شدند چه کسانی هستند. غالبا کارشناسان و مسوولین ارگانهای مختلف بودند که  در تهران آمدند و توسط مسئولین دولتی منتقل شدند و نهایتا  شهرنشین  شهرهای بزرگ شدهاند. در صورتی که اگر به اینان خدمات و امکاناتی داده شود که تشویق بشوند تا در شهر خود باقی بمانند بهتر است . خوشبختانه در قانون برنامه پنجم این مسئله آمده است که انتقال به کلان شهرها ممنوع است . اگر مسوولین آن را دور نزنند خود همین امر مانع رشد شهرهای بزرگ و کلان شهرها که نهایتا آلودگی را به همراه دارد. وی در پایان اظهارداشت: مهمترین بحث، بحث مراکز صنعتی است که باید همکاری بشود که در اطراف کلان شهرها و مخصوصا شهر تهران مجوز داده نشود و به شهرستانها منتقل شود. البته در خصوص تولید خودروها و استانداردها و سازمان محیط زیست اقدامات خوبی صورت گرفته است که تاثیرگذار بوده است. ولی این امر چاره کار نیست. زیرا حضور گسترده خودروها هر چند با آلایندگی کمتر، یا کارخانه ها با آلایندگی کمتر ، اما در مجموع چون تعداد آنها زیاد است نهایتا موجب آلودگی خواهد بود.  

https://shoma-weekly.ir/SL3sR3