جامعه

هر طور حساب کنی نمی‌ارزد

آقای یکی یدونهدقت کردین، کسانی که خلاف راهنمایی و رانندگی مرتکب میشوند و یک خیابانی را ورود ممنوع با ماشین گنده خود، طی میکنند، وقت بیشتری صرف میکنند. وقت بیشتر از اینکه مانند بچه آدم قانونمند، راه اصلی را بروند. باور کنید این نوشته نه سفارش رئیس راهنمایی رانندگی است و نه هیچکس دیگر!

البته اگر هم بود خوب بود، چون حداقل هزینه این چند خطمون در میاومد. حالا هم تا صدای رئیس در نیومده ادامه میدیم. اغلب اوقات شمایی که ورود ممنوع میروید، مجبورید که ترمزهای پیاپی کنید و بایستید تا دیگران رد شوند، چون شما مشغول خلاف هستید.

حالا اینکه بنزین و گاز و ترمز و استهلاک ماشین چقدر هزینههای شما را بالا میبرد و اینکه به دلیل گرفتن وقت مردم، چقدر مجبور به عذرخواهی و دادن هزینه از عزت نفس خود هستید بماند!

اینو داشته باشین! حالا این یکی! آقای موتوری، شما که میخوای چراغ قرمز به این وسعت رو رد کنی تا حالا فرقش رو حساب کردی؟ از زمانی که به ردکردن چراغ اقدام میکنی تا زمانی که همه ماشینها برای شما و شما برای اونها ترمز میکنید و یه کم هم بهدلیل زرنگی بپیچی به چپ و بپیچی به راست، دیگه چیزی از چراغ نمیمونه! شاید 10 ثانیه! نه جون من! تا حالا بررسی کردی؟ یه بار این کار رو بکن آقای موتوری و آقای ماشینی که اگر بررسی کنی میفهمی که نمیارزه، داداش!

https://shoma-weekly.ir/qHM1EI