جامعه

هجمه رسانه‌های بیگانه به موضوع اینترنت ملی

یک کارشناس رسانه بیان کرد: هر زمان در ایران راجع به اینترنت ملی صحبت می‌شود، رسانه‌های بیگانه هجمه جدی می‌آورند زیرا اینترنت ملی مانع حضور و فعالیت رسانه‌های خارجی در ایران می‌شود.

علیرضا داودی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه روی موضوع اینترنت و هر آنچه ارتباطات را برقرار کند حساسیت خاصی دارند، گفت: از یک منظر این حساسیت بدان جهت است که ارتباط آنها با ایران از طریق عوامل و فضای مجازی است. همچنین مفاهیمی که آنها می‌خواهند در ایران جا بیاندازند، به میزان تراکنش مخاطب در فضای مجازی باز می‌گردد.

وی از تلاش این رسانه‌ها برای تبدیل کردن موضوع اینترنت به سوژه گفت و بیان کرد: محدود کردن اینترنت گذاره‌ای است که آنها همواره روی آن مانور می‌دهند و برای این کار روی واژه‌هایی همچون محدود سازی و فیلترسازی مانور می‌دهند. همچنین آنها روی اینترنت ملی نیز به عنوان سوژه مانور می‌دهند و اقدام به فضاسازی می‌کنند.

این کارشناس ارشد حوزه رسانه افزود: هر زمان در ایران راجع به اینترنت ملی صحبت می‌شود، رسانه‌های بیگانه هجمه جدی می‌آورند زیرا اینترنت ملی مانع حضور و فعالیت رسانه‌های خارجی در ایران می‌شود. رسانه‌های بیگانه هر زمان که احساس کنند سطوح دسترسی هم به لحاظ متوایی و هم به لحاظ میدانی دچار اختلال شود، با کوچکترین خبر شروع به هجمه می‌کنند.

وی درباره محورهای فعالیت‌های رسانه‌های بیگانه درباره فضاسازی در خصوص قطع اینترنت اظهار کرد: محوری که این رسانه‌ها روی آن کار می‌کنند کند بودن سرعت اینترنت است. در محور دیگر به سراغ قیاس کردن اینترنت با دیگر کشورها می‌روند و وضعیت اینترنت ایران را با دیگر کشورها بررسی می‌کنند.

داودی یادآور شد: اساسا رسانه‌های بیگانه در راه رضای خدا کاری را انجام نمی‌دهند و هر آنچه راجع به آن صحبت می‌کنند به منافعشان باز می‌گردد و در حقیقت مواضع آنها نه برای راحتی مردم ایران بلکه برای تامین منافع خود است.

https://shoma-weekly.ir/2gCz46