مجلس

هاشمی با انتقاد از عزل و نصب های گسترده دولت در 45 روز 480 عزل و نصب دولت یازدهم شعار اعتدال را زیر سئوال برد

مسلما برکناری مدیرانی که ناکارآمد و دارای نقاط منفی هستند از وظایف دولت است ولی باید توجه داشت که در این عرصه افرادی را که تجربه های خوبی را در 4 سال و یا 8 سال بدست آورده اند را از دست ندهیم، چراکه از دست دادن نیروهای کارآمد و صالح کشور را دچار مشکلات عدیده می نماید. اکنون که بحث اعتدال مطرح است بهتر است از نیروهایی که وابستگی جناحی ندارند استفاده شود.
سید عنایت الله هاشمی در رابطه با عزل و نصبهای دولت در مجموعه های  مختلف مدیریتی  اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلاتی که  با روی کار آمدن دولتهای جدید به وجود می آید، این تغییر و تحولات وسیع است که به طور کلی در دولتهای مختلف چه با رویکرد اصولگرایی و چه با رویکرد اصلاح طلبانه انجام گرفته است. که این مسئله آسیب های جدی را برای کشور در بردارد.

وی افزود: با این تغییر و تحولات قاعدتا نیروهای کارآمد و توانمند و ارزشی  از دایره خدمت رسانی به مردم خارج می شوند . افرادی که در مجموعه  خود بر تمامی مسائل احاطه کامل دارند و مسلط هستند، با نقاط قوت و ضعف محجموعه خود آشنا هستند ، مورد تغییر قرار گرفته اند و از مجموعه مدیریتی خارج
شده
اند و حتی در وزارتخانه های مربوطه به عنوان کارشناس از آن استفاده نمی شوند. 

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به عزل و نصبهای دولت یازدهم  تصریح کرد : انتظار داشتیم آقای روحانی که با شعار اعتدال و تدبیر آمده بودند، این سنت غلطی  را که حاکم  شده بود را بشکند، اما متاسفانه با آمار بالای عزل و نصبها در دولت یازدهم، شعار اعتدال ایشان دیگر موضوعیتی نخواهد داشت.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم آقای روحانی این مطلب را مورد توجه قرار دهد و افرادی را کارآمد و توانمند هستند را به راحتی از دست ندهند و آنهایی که شایسته هستند و می توانند به مردم خدمت کنند و از توان مدیریتی بالایی  برخوردار هستند از ظرفیت آنان استفاده شود و این دلیل نمی شود با روی کار آمدن هر دولتی همه افراد را درو کنند. 

وی ادامه داد: البته تمام نیروهای ما  افراد معتقدی هستند که به اصل انقلاب معتقدند، اما به نظر می رسد این تغییر و تحولات ریشه جناحی و حزبی دارد که این افراد باندی و گروهی عمل می کنند و هیچ خاصیتی  هم ندارد به جز حذف مدیران ارشد و شایسته کشور! که لطمات بسیاری را به تمام امور کشور  می رساند .

هاشمی خاطر نشان کرد : مسلما برکناری مدیرانی که  ناکارآمد و دارای نقاط منفی هستند از وظایف دولت است ولی باید توجه داشت که در این عرصه افرادی را که 
تجربه های خوبی را در 4 سال و یا 8 سال بدست آورده اند را از دست ندهیم، چراکه از دست دادن نیروهای کارآمد و صالح کشور را دچار مشکلات عدیده می نماید. اکنون که بحث اعتدال مطرح است بهتر است از نیروهایی که وابستگی جناحی ندارند استفاده شود.

https://shoma-weekly.ir/i3Zqgm