ویژه

نگهبانان نظام اسلامی

اگر برای ورود به هر حرفه و فنی مثل پزشکی و وکالت و مهندسی و... یا ورود به مراکز علمی همچون مدرسه و دانشگاه و حوزه علمیه مستلزم آزمون تخصصی و گزینش صلاحیتی است چرا مهم‌ترین رکن نظام مجلس خبرگان رهبری که تعیین‌کننده ولی امر و رهبر نظام است و نیز مجلس شورای اسلامی که مرکز قانون‌گذاری و تعیین‌کننده وزراء و دولت و نظارت‌کننده بر نحوه اجرای قوانین است چنین گزینش توسط مرکز رسمی و صالحی چون شورای نگهبان نداشته باشد؟
دکتر علیرضا اسلامی- یکی از اولین نگهبانان نظام اسلامی شورای نگهبان است. وجود 5 فقیه در قانون اساسی صدر مشروطیت برای ضمانت نظام و عملکرد آن تا وقتی که حضور داشت در قالب امثال شهید آیتالله شیخ فضلالله نوری و شهید آیتالله سیدحسن مدرس چون سدی استوار در مقابل سلطه استکبار زمان (انگلیس و روس) و استبداد داخلی (همچون رضاخان پهلوی) و مکاتب مادی و انحرافی (همچون مارکسیسم) و حزب توده در قالب جمهوریت آن زمان و مظاهر و عوامل آن برای هر ایرانی با غیرت روشن و آشکار است. لذا استکبار جهانی و عوامل داخلی آن با همه وجود و عواملشان به آن دو آیت حق حمله نمودند و ترور شخصیت نموده و سپس جسمشان را حذف کردند تا توانستند به آنچه میخواستند و هدفشان برسند و شد آنچه نمیباید میشد و حکومت پهلوی با همه مفاسدش حاکم شد و استکبار جهانی همچون آمریکا سلطه یافت.

لکن روحانیت انقلابی از حزب قاعدین نبود تا دست روی دست بگذارد و شاهد جنایات و فجایع علیه اسلام و مسلمین باشد.

لذا امام خمینی قیام نمود و به کمک یارانش و سپس ملت ریشه پهلوی و سلطه استکبار را قطع نمود و برای استمرار اسلامیت و جمهوریت نظام سازوکاری چون شورای نگهبان در قانون اساسی تدارک دیده شد که فقهای آن منسوب امام و رهبری هستند و حقوقدانان آن منتخب نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی.

حمله به چنین نهادی و اعضای آن ناشی از خوی استکباری خارجیای همچون انگلیس و آمریکا و فراماسونری یا استبدادی داخل همچون پهلوی و افراد فاسد آن رژیم است. وجود و بقاء چنین نهادی در طول 37 سال نظام اسلامی موجب بقاء جمهوریت و اسلامیت نظام شده است و بر همه آشکار است و به همین دلیل است که به نهاد مذکور اعضاء آن حمله میشود.

اگر برای ورود به هر حرفه و فنی مثل پزشکی و وکالت و مهندسی و... یا ورود به مراکز علمی همچون مدرسه و دانشگاه و حوزه علمیه مستلزم آزمون تخصصی و گزینش صلاحیتی است چرا مهمترین رکن نظام مجلس خبرگان رهبری که تعیینکننده ولی امر و رهبر نظام است و نیز مجلس شورای اسلامی که مرکز قانونگذاری و تعیینکننده وزراء و دولت و نظارتکننده بر نحوه اجرای قوانین است چنین گزینش توسط مرکز رسمی و صالحی چون شورای نگهبان نداشته باشد؟

از دیگر نگهبانان نظام اسلامی میتوان به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران اشاره کرد. نهاد دوم که نهادی علمی و حوزوی و مردمی و غیردولتی است و تربیتکننده علماء اسلام تعیینکننده مراجع عظام میباشند که نقش بیبدیلی در طول نهضت اسلامی امام خمینی داشتهاند. کافی است با مرور بر تاریخچه آن و اعضاء آن و نیز مواضع رسمی آن که در قالب اعلامیه و بیانیه وجود دارد پی به اهمیت آن ببریم.

این حصن حصین و قلعه محکم موجب معرفی مراجع عظام تقلید به مردم بوده است. همین مرکز نیز اگر مرجعی از شرایط لازم عدول کرده است وی را از مرجعیت عزل و خلع و اعلام نظر نموده است همچون (سید کاظم شریعتمداری و...) چنین نهادی مردم را در طول مبارزات هدایت و رهبری نموده است و پیشاپیش صفوف مردم در تظاهرات و راهپیماییها و جبههها و مبارزات حضور فعال داشته است. بالطبع چنین نهاد مردمی میتواند معرف مجتهدان اول و زبده برای تشکیل مجلس خبرگان رهبری و نامزدهای مجلس به مردم باشد. ریاست چنین نهاد مهمی با زبدگانی همچون آیتالله مشکینی و مهدوی کنی و امروزه آیتالله یزدی و آیتالله موحدی کرمانی میباشد که انسانهایی خداخواه و پاک باخته عالم و با تقوی و عادل و زاهد و شجاع میباشد.

فقدان این دو نهاد موجب انحراف انقلابهای مصر و لیبی و تونس و مراکش گردید لذا دشمنان اسلام و مسلمین در پی حذف این دو نهاد مهم وبرجسته و نقشآفرین در این دوران حساس هستند پس بههوش و بهگوش باشید که در خیمه دشمن قرار نگیریم.

https://shoma-weekly.ir/AxszVM