جامعه

نگرانی از اعدام یک جاسوس

قوه قضائیه علی‌رضا اکبری را به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی انگلیس محکوم و حکم اعدام را برای او صادر و اجراء کرد. همین مسئله باعث واکنش عجیب برخی از رسانه های اصلاح طلب شد.

روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی کرباسچی- با تیتر «اعدام در تهران، اعتراض در اروپا» به این اتفاق واکنش نشان داده و اعتراض طرف اروپایی را پر رنگ کرد.

روزنامه اعتماد نیز با تیتر شیطنت آمیز «جاسوسی با پیشانی پینه بسته» تلاش کرد تا این جاسوس را به اقشار متدین و جریان اصولگرا منتسب کند، این در حالیست که این جاسوس به دفعات مکرر به تبلیغ برای حسن روحانی اقدام کرد و به دفاع از عملکرد ظریف و دولت تدبیر و امید پرداخت.

این جاسوس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ 1/805/000 یورو، 265/000 پوند انگلیس و 50/000 دلار آمریکا به نفع کشور انگلیس جاسوسی کرد. ارتباطات با سرویس جاسوسی MI6 و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشورمان است.

اکبری اولین جاسوس انگلیسی در ایران است که حکم اعدام برای او به اجرا در آمده است و همین موضوع باعث پریشنانی انگلیسی‌ها شده است چون تبعات این شکست، برای لندن بسیار بزرگ است. حال ایران با دستگیری و اعدام این جاسوس بزرگ، توان بالای اطلاعاتی خود را به رخ روباه پیر کشیده است، اما مشخص نیست چرا جریان اصلاح طلب از این موضوع پریشان شده و نسبت به آن واکنش می دهند؟

https://shoma-weekly.ir/P2fSRb