مجلس

نوشداروی رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر بعد از مرگ سهراب نرسد

حالا که می خواهیم هرچه زودتر به فکر اقشار آسیب پذیر باشیم، نباید به نوشدارو بعد از مرگ سهراب تبدیل شود.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با انتقاد از اینکه ماه هاست فقط درباره بسته های حمایتی صحبت می کنیم، گفت: به اعتقاد بنده کالای اساسی باید با دلار ۳۸۰۰ به نفع مصرف کننده خریداری شود.

عبدالرضا مصری در برنامه "صبح و گفت وگو" افزایش قیمت را منجر به کوچک شدن سفره قشر زیادی از جامعه دانست و ادامه داد: «با شرایط کنونی سرمایه داری هم باقی نمانده است که بخواهیم از آن طرفداری کنیم.»

وی افزود: «هم اینک جامعه کارگری اولویت حمایت است و البته اگر به فکر جامعه کارفرمایی نباشیم، جامعه کارگری نیز خسارت خواهد دید.»

مصری گفت: «ما ماه هاست که درباره بسته های حمایتی صحبت می کنیم ولی ای کاش هیچ صحبتی در اینباره نشود. اول باید این بسته را باز کنیم؛ باید ابتدا مبلغی به حساب مردم واریز شود و بعد درباره آن سخن بگوییم.»

این نماینده مجلس تصریح کرد: «به اعتقاد بنده کالای اساسی باید با دلار ۳۸۰۰ تومان به نفع مصرف کننده خریداری شود و یکجا در اختیار مردم قرار گیرد.»

مصری اضافه کرد: «هر وقت نماینده دولت در کمیسیون توضیح می دهد، ما شاد می شویم ولی می بینیم دو سه ماه فقط از بسته ی فلان و بهمان صحبت می کنند؛ اما این بسته باید باز شود و در اختیار مردم قرار گیرد.»

وی به رادیو گفت وگو گفت: «اگر لایحه ای درباره معیشت مردم به مجلس آمده و ما ۲۴ ساعت آن را نگه داشته باشیم، بگویید صد در صد تقصیر مجلس است. مجلس فقط می تواند طرح بدهد. صد بار در جلسات علنی و غیر علنی از دولت خواستیم لایحه ارائه دهد.»

مصری افزود: «حتی این بگیر و ببند ها ۴ ماه طول کشید تا مجلس دولت را متقاعد کرد صرافی ها و راه ورود ارز را به کشور نبندد!»

وی سیاست های غلط تثبیت نرخ ارز را مطرح کرد و افزود: «حالا که می خواهیم هرچه زودتر به فکر اقشار آسیب پذیر باشیم، نباید به نوشدارو بعد از مرگ سهراب تبدیل شود.»

https://shoma-weekly.ir/qiTT8V