مجلس

نوبخت از همینک دنبال کار انتخاباتی است

عبدالرضا مصری ضمن انتقاد شدید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار کرد:عزم دولت در خصوص توسعه مناطق کمتر برخوردار و مرزی غرب کشور مناسب نیست.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار پارلمانی کُردپرس در خصوص وضعیت ورود و خروج و میزان سودرسانی کامیونهای عراقی به اقتصادی مرزی و کشور گفت:الان روزانه بیش از هزار تریلی از عراق نفت خام وارد کشور می کند و چه کسی و یا چه شرکتی این نفت را می خرد و یا می فروشد ما خبری نداریم ما فقط شاهد ترافیک سنگین در جاده های مرزی استان و یا تخریب جاده ها در اثر بارهای سنگین این کامیونها و یا قاچاق انواع سلاح های جنگی و شکاری و انواع مشروبات الکلی به داخل کشور از طریق این کامیونها هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد:از هر مسئول دولتی سؤال می کنیم که این قرارداد ورود این کامیونها را چه کسی و کجا بسته و نحوه ورود اینها به کشور به چه صورتی است و چه را بصورت متقابل نیست،کسی جواب ما را نمی دهد.

وی افزود: چرا نباید در مرز تریلیهای ایرانی بار یا هر محموله دیگر از قبیل نفتی و غیر نفتی را از کامیونهای عراقی تحویل بگیرند و وارد کشور کنند در صورتی که طرف عراقی مبادرت به انجام این کار می کند و اجازه نمی دهد کامیونهای ایرانی بار خود را به داخل عراق منتقل کنند.

مصری ادامه داد:از یک طرف جاده ها مرزی ویران می شود و از طرفی بعضا کالای قاچاق وارد کشور می شود و از طرف دیگر این ورود و خروج کامیونها عملا هیچ سودی عاید کشور و مناطق مرزی نمی کند و علاوه بر اینکه سودی عاید کشور نمی کنند باعث نابودی زیرساخت راه های های کشور و آلودگی محیط زیست می شوند.

نماینده کرمانشاه خاطرنشان کرد:ما از این طریق می توانستیم حداقل هزار شغل آن هم برای استانی که رتبه اول بیکاری در کشور را دارد،ایجاد نماییم.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس در جواب به سؤال خبرنگار کُردپرس درباره آخرین وضعیت راه آهن غرب کشور توضیح داد:متأسفانه راه آهن کرمانشاه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی یک ریال تخصیص اعتبار نمی گیرد، اما آقای نوبخت که از همین الان به دنبال کار انتخاباتی است شخصاً به پروژه راه آهن رشت می روند و 160 میلیارد تومان کمک می کنند.البته توسعه هر نقطه کشور واجب است اما اگر پول نیست باید برای همه نباشد و اگر اعتبار موجود است باید برای همه موجود باشد.

نماینده کرمانشاه ادامه داد:متأسفانه در این زمینه بی عدالتی وجود دارد و صدای مردم را درآمده است.من به عنوان نماینده کرمانشاه به مردم کرمانشاه چه توضیحی بدهم که راه آهن شما با 95 درصد پیشرفت به خاطر بی توجهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی که اعتباری تخصیص نمی دهد، مسکوت مانده است.

مصری تصریح کرد:نباید این چنین باشد که مثلاً چون رئیس سازمان مدیریت کشور قبلاً نماینده شهری بوده اند الآن بیایند 160 میلیارد تومان برای راه آهن آن و 500 میلیارد تومان برای جاده آن منطقه اختصاص دهند در حالی که نیم نگاهی هم به مناطق کمتر برخوردار نداشته باشند.

وی در خصوص افتتاح راه آهن و رسیدن سوت قطار به کرمانشاه گفت: ده سال است که به مردم وعده رسیدن سوت قطار می دهند. سوت قطار امسال که نخواهد رسید.سال آینده را نمی دانم.

https://shoma-weekly.ir/UFz4bO