مجلس

نوآوری در تولید از ابزارهای موثر اقتصاد مقاومتی است

حمید رضا مشهدی عباسی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه وتحقق شعار سال در دو عرصه اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد و گفت: شعارهایی که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال مطرح می‌کنند، درجهت هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای یک برنامه مدون است تا به شکل حلقه‌های زنجیر ما را به اهداف تبیین شده درسال ۱۴۰۴برساند.
حمید رضا مشهدی عباسی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه وتحقق شعار سال در دو عرصه اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد و گفت: شعارهایی که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال مطرح میکنند، درجهت هماهنگی دستگاهها و سازمانها برای یک برنامه مدون است تا به شکل حلقههای زنجیر ما را به اهداف تبیین شده درسال ۱۴۰۴برساند.

وی افزود: دستگاهها و سازمانها ملزم هستند با نگاه به چشم انداز ۲۰ساله و با محوریت شعارهای سالانه مسیر توسعه کشور را پررنگتر دنبال کنند.

نماینده مردم دماوند و فیروز کوه خاطرنشان کرد: سال گذشته حماسه سیاسی که مقام معظم رهبری در نظر داشتند، اتفاق افتاد ولی در بحث اقتصاد آن حماسه که مد نظر آقا بود رخ نداد.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: به نظر میرسد که دو شاخص اساسی باعث توسعه و تحول کشور خواهد شد و آن اقتصاد و فرهنگ است. که امسال به عنوان محورهای حرکت در سال جدید است.

وی افزود: اگر به دو شاخص فرهنگ و اقتصاد نگاه ویژهای کنیم، بسیاری از مسایل و مشکلات کشور حل خواهد شد. ما هم در کمیسیون اجتماعی، کارگروههایی را تشکیل دادیم که بحث اقتصاد مقاومتی را در این حوزه بررسی و پیگیری کنیم.

عباسی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که ابعاد مختلفی دارد که باید برای تحقق این مهم راهکارهای عملی را شناسایی کنیم، ازمسئله صرفه جویی گرفته تا مباحث تولید داخلی و نو آوری در تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: یکی از پیشنهادات بنده که در این کارگروه این بود که ما در محصولات کشاورزی نوآوری داشته باشیم. به طوری که محصولاتی را که دربازارهای بین المللی وجود ندارد، را با توجه به چهار فصل بودن کشورمان تولید کنیم.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: در بحث تولید دامداری و دامپروری باید ابتکارات و نوآوریهایی جدیدی در این زمینه داشته باشیم، تا بتوانیم دربازارهای بین المللی حضور فعال و تاثیر گذار داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی در کنار صرفه جویی و بحث تولیدملی محقق میگردد. در بحث تولید هم توجه به بحث نوآوری و توجه به کارآفرینان وهمچنین توجه به سرمایه گذارانی که با عشق و علاقه در اشتغال زایی موثر هستند در آن بخش کاری ما مد نظر قرار بگیرد.

حمیدرضا مشهدی عباسی به ضرورت و توجه ویژه به مسایل فرهنگی اشاره کرد و گفت: اساسیترین مسئله برضرورت وتوجه به مسایل فرهنگی، همین شبیه خون فرهنگی است. به طوری که دشمنان ما عزم خود را جزم کردند تا باورهای دینی جوانان ما را بگیرند و از بین ببرند. باید در این مقوله کار بسیار انجام شود و‌‌ همان طور مقام معظم رهبری فرمودند با عزمی ملی و جهاد گونه باید وارد عرصه شد. توجه به هیئتهای مذهبی و هیئتهای ورزشی که نقش به سزایی درفرهنگ اسلامی ما دارند میتواند در زمانهای که بحث فضای مجازی وجود دارد و بسیاری از مسایل مختلفی که هست بنده فکر میکنم، موثر باشد.

https://shoma-weekly.ir/wufmnX