مجلس

نمی‌توان از کنار حضور زنان در جنگ عبور کرد

مبارزات انقلابی ملت ایران در دوران ستمشاهی که منجر به سرنگونی حکومتی دست‌نشانده و سرسپرده غربی‌ها شد، دارای ابعاد متعدد و متخلف است.

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: مبارزات انقلابی ملت ایران در دوران ستمشاهی که منجر به سرنگونی حکومتی دست‌نشانده و سرسپرده غربی‌ها شد، دارای ابعاد متعدد و متخلف است.

وی تصریح کرد: همان طور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، مردان مبارز ما در دامان مادران ولایی تربیت یافته و این مادران فرزندان و همسران خود را در طول دوران مبارزات انقلابی حمایت می‌کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: همین تاثیرگذاری را ما در دوران دفاع مقدس شاهد هستیم و زنان ایرانی در طول جنگ تحمیلی حتی یک لحظه از فکر دفاع از آرمان‌ها و مقدسات خود غافل نماندند.

رهبر تاکید کرد: همان طور که بزرگان انقلاب از جمله امام خمینی (ره) و رهبری عظیم‌الشان تاکید فرمودند، در دوران دفاع مقدس نقش زنان ما به تربیت مردان محدود نبود و تاثیرگذاری زنان ایرانی فراتر از این حد است.

وی بیان داشت: در حال حاضر محققان، پژوهشگران و دانشگاهیان باید در مورد فعالیت زنان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس تحققیات و پژوهش‌های گسترده‌ای انجام داده و رشادت‌های بانوان مسلمان ایرانی را ثبت و ضبط کنند تا به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان جنگ‌ تحمیلی، زنان مسلمان ایرانی از یک در پشت جبهه‌ها حضوری فعال و تاثیرگذار داشته و از سوی دیگر وظائف مهمی از جمله پرستاری از جانبازان را در درون جبهه‌ها بر عهده داشتند.

رهبر گفت: حتی در مقاطعی از جنگ شاهد بودیم که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمان جهاد داده و در آن دوران هزاران نفر از زنان و دختران مسلمان به پادگان‌ها مراجعه و آمادگی خود را برای حضور در جبهه‌ها اعلام کردند.

وی افزود: اگر چه در طول جنگ نیازی به حضور فیزیکی زنان نشد و مردان ما با اقتدار از آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کردند، اما نمی‌توان از کنار دفاع زنان و دختران ساکن شهرها، روستاها و مناطق مرزی و مناطقی مانند خرمشهر که تحت اشغال دشمن قرار گرفت، به سادگی عبور کرد.

رهبر در پایان گفت: اگر چه نقش زنان در دفاع مقدس توسط بخش‌های مختلف و محققان و پژوهشگران مورد بررسی و کاوش قرار گرفته، اما برای اطلاع‌ صحیح آیندگان و نسل‌های بعدی از ایثار و فداکاری زنان و دختران در طول دوران دفاع مقدس، لازم است که در این حوزه تحقیقاتی و پژوهش‌های بیشتری صورت گیرد.

https://shoma-weekly.ir/a1Suj5