جامعه

* نقش صاحبان شبکه‌های اجتماعی در آمارسازی علیه ایران * سه کشور اروپایی عضو برجام آتش بیار معرکه اغتشاشات * سناریوهای سازمان جاسوسی فرانسه برای ایران * دورهمی تجزیه‌طلبان روی آنتن اینترنشنال/ تریبون به ۲۰ چهره جدایی‌طلب در ۲۰ روز * پیوستن احسان کرمی به شبکه من‌ و تو

نقش صاحبان شبکه‌های اجتماعی در آمارسازی علیه ایران

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به هشتگ سازی در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: متأسفانه در هر فناوری و فعالیت فناور محوری راهکارهای تقلب هم دارد و به همان نسبت که از آن استفاده مفید می‌کنند، می‌خواهند یک عده نیز از آن سوءاستفاده کنند و بعضاً بر اساس تخصصی که دارند در راستای منافع محدود خود از آن بهره‌برداری می‌کنند.

مهدی صرامی با ابراز تأسف از این موضوع که دست‌کاری در آمارهای فضای مجازی رایج است، اظهار کرد: فضای مجازی یک محیطی بر اساس صفر و یک است که همه چیز آن قابل‌سنجش است و به همین جهت می‌تواند یک ابزار شفافیت هم محسوب می‌شود؛ اما از طرف دیگر، افرادی با استفاده از اطلاعات زمینه عدم شفافیت و سوءاستفاده از داده‌ها را فراهم می‌کنند.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره راهکارهای سوءاستفاده از اطلاعات و ارائه داده‌های غلط و گمراه‌کننده بیان کرد: این مسئله از طریق ربات‌های مجازی انجام می‌شود تا افراد بتوانند آمارسازی کنند.

وی اشاره کرد: افراد در فضای مجازی با یک آی دی شناخته می‌شود و در واقع هویت افراد به‌عنوان یک کاربر اینترنت به یک آی پی یا آدرس اینترنتی ختم می‌شود. اگر به‌جای انسان از ماشین استفاده شود، امکان تقلب وجود دارد و یک‌سری آی پی را به‌عنوان فعالیت ارائه کند که باعث افزایش بازدید یک پست می‌شود؛ زیرا آن آی‌پی‌های رباتیک دائماً از صفحه بازدید می‌کنند.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره سطح پیشرفته‌تر تقلب در شبکه‌های اجتماعی گفت: در این شیوه، خود صاحب پلتفرم یعنی شبکه اجتماعی، همکار و همدست آمارسازی‌ها است که در ۲۰ روز اخیر شاهد چنین آمارسازی‌هایی بوده‌ایم. در این شیوه خود صاحبان شبکه‌های اجتماعی در افزایش بازدیدها و لایک‌های یک پست از یک فرد مشخص نقش داشته‌اند. از این شیوه به‌ویژه برای آمارسازی جهت انقلاب‌های رنگی در کشورهای هدف استفاده می‌شود.

صرامی افزود: متأسفانه وقتی پلتفرم شریک آمارسازی باشد مقابله با آن راحت نیست و تنها می‌توان آن را افشا کرد. در آمارهایی که پلتفرم‌ها ارائه می‌دهند تناقضاتی را می‌توان مشاهده کرد که مشخص می‌کند در حال فریب افکار عمومی است.

سه کشور اروپایی عضو برجام، آتش بیار معرکه اغتشاشات

انگلیس، فرانسه و آلمان سه کشور اروپایی عضو برجام در این روزها با صدور بیانیه‌های مداخله جویانه درباره اغتشاشات اخیر در ایران و تهدید به تحریم و اعمال آن، آتش بیار معرکه اغتشاشات شده‌اند.

به گزارش فارس، پس از آنکه اغتشاشات در ایران به بهانه مرگ مهسا امینی کلید زده شد، انگلیس، فرانسه و آلمان سه عضو اروپایی برجام نیز همسو با آمریکا در حمایت از اغتشاشگران وارد میدان شدند و در این راستا نه تنها بیانیه‌های مداخله جویانه صادر کردند، بلکه از اعمال تحریم هم سخن گفتند و در این میان روز گذشته (دوشنبه)‌ ۱۸ مهر ماه، انگلیس تحریم علیه یک نهاد و چند مقام ارشد سیاسی و امنیتی ایران را عملیاتی کرد.

البته یک منبع وزارت خارجه آلمان هم در این زمینه اعلام کرد که آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک ۱۶ پیشنهاد برای اعمال تحریم‌های جدیداتحادیه اروپاعلیه ایران ارائه داده‌اند و قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) درباره تحریم‌های جدید تصمیم گیری کنند. البته اتحادیه اروپا اخیر قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع داخلی ایران صادر کرد که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روبرو شد و این قطعنامهرا مردود و بی ارزش خواند و گفت: ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرف‌هاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستاده و پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد. (

این مداخله‌جویی‌ها واکنش ایران را نیز به همراه داشت، آنچنان‌که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه۱۳مهر ماهدر صفحه اینستاگرامش درباره مداخله جویی‌های غربی‌ها در امور داخلی ایران نوشت: رفتار مداخله آمیز و حمایت آشکار برخی دولت‌های غربی از اغتشاشات اخیر در ایران و تداوم رفتارهای تحریک آمیز آنان اثبات کرد که آنها هر زمان فرصتی ببینند، در اقدام مستقیم و غیرمستقیم علیه ثبات، امنیت و استقرار نظام و کشورمان تردید نخواهند کرد.

* مقامات فرانسوی نحوه مقابله شدید نیروهای پلیس با جلیقه زردها را فراموش کرده‌اند!

صدور بیانیه‌ مداخله‌جویانه توسط وزارت خارجه فرانسه، شرکت سه نفر از وزرای مشاور دولت این کشور در اعتراضاتی در پاریس و اقدام سخیف نشریه شارلی ابدو به احضار کاردار سفارت فرانسه در تهران در نبود سفیر این کشور (پایان ماموریت سفیر) در ششم مهر ماه به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران انجامید و به وی گفته شدبیانیه وزارت خارجه فرانسه درصدد است اغتشاشگرانی که هدفی جز تخریب اموال عمومی و جان و مال مردم نداشته‌اند، را تطهیر کند.

رئیس اداره دوم اروپای غربی به کاردار فرانسه گفت: مقامات فرانسوی بازی دوگانه‌ای را دنبال می‌کنند، زیرا از سویی میزبان گروهک‌هایی هستند که طی سال‌ها و نیز در ایجاد اغتشاشات اخیر در ایران مستقیما دست دارند و از سوی دیگر نیروهای انتظامی ایران را برای برخورد با همین آشوبگران محکوم می‌کند. شاید مقامات فرانسوی نحوه مقابله شدید نیروهای پلیس این کشور با جلیقه زردها را که نظم و امنیت در این کشور را مختل کرده بودند، فراموش کرده‌اند.

رئیس اداره دوم اروپای غربی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بخشی از بیانیه طرف فرانسوی مبنی بر اینکه این کشور،اتحادیه اروپاو سایر شرکا، تمامی گزینه‌های ممکن را در واکنش به تحولات اخیر مدنظر قرار خواهند داد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی دخالت در امور داخلی خود را تحمل نکرده و با رصد دقیق مواضع و تحرکات بیگانگان، اقدام بهنگام و مقتضی را در دستورکار خواهد داشت. (بیشتر بخوانید)

از سوی دیگر اعلام شد که دولت فرانسه در تلاش برای تحریم ایران با کمک دیگر اعضای اتحادیه اروپاست.«کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه در همین زمینه روزسه‌شنبه ۱۲ مهر ماه خطاب به قانونگذاران فرانسوی در پارلمان این کشور و در حمایت از آشوبگران گفت که اتحادیه اروپا به دنبال مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر شماری از مقامات ایرانی است.

وزیر خارجه فرانسه افزود: این اقدام فرانسه در اتحادیه اروپا جهت هدف قرار دادن افرادی است که بنا به ادعای او با مردم (آشوبگران) مقابله کرده‌اند.(

دولت فرانسه همچنین دراطلاعیه‌‌ای از شهروندان خود در ایران خواست که این کشور را ترک کرده و از سفر به ایران خودداری کنند. وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: «هر فرانسوی که در حال بازدید از ایران است، از جمله شهروندان دو تابعیتی در معرض دستگیری، بازداشت خودسرانه و دادگاه غیرمنصفانه قرار دارد

در همین زمینه نیز ناصر کنعانی روز دوشنبه ۱۸ مهر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت: در خصوص اعلانی که برخی از کشورها به شهروندانشان اعلام کردند که به ایران سفر نکنید و شرایط در ایران مناسب نیست. یک فرافکنی و بر خلاف واقعیت‌های ایران است. اخباری به دست ما رسیده که تعدادی از کشورها این اعلان را به شهروندان خود دادند که یا سفر نکنید یا اگر هستید خارج شوید، این اقدام کاملا سیاسی است. ایران برای سفر همه اتباع و شهروندان خارجی که علاقه‌مند هستند به ایران سفر کنند با اهداف گردشگری، تجاری و درمانی، کشور امنی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

گفتنی است، هشتم مهر ماه وزارت اطلاعات (+) در بیانیه‌ای از بازداشت ۹ تبعه‌ بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و ... در صحنه‌ اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه خبر داد و اعلام کرد:ضمن زیر نظر داشتن سفارتخانه‌هایی که عوامل آن‌ها کوچک‌ترین دخالت یا ورود به صحنه‌ اغتشاشات داشتند، تذکر لازم به شکل مقتضی به دیپلمات‌های ذیربط داده شد. منجمله سفارت‌های آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئد و ...

* آلمان: تحریم می‌کنیم و در کنارتان هستیم

از سوی دیگر «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان که ۳۰ شهریور ماه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از مقامات ایران خواسته بود به اعتراضات به مرگ «مهسا امینی» گوش دهند و گفته بود که زنان در ایران برای حقوق انسانی اولیه خود اعتراض می‌کنند، ۱۷ مهر ماه در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلد، عنوان کرد که آلمان در تدارک تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه ایران است. وی همچنین خطاب به مردم ایران گفت: «به مردم ایران می‌گویم که ما در کنارتان هستیم و در کنار شما خواهیم ماند». (

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس هم در این میان همچون دو همتای آلمانی و فرانسوی خود اظهارات مداخله‌جویانه‌ای در این زمینه بیان کرد. علاوه بر این، رسانه‌های فارسی زبان مستقر در لندن هم از ابتدای این اغتشاشات اقدام به فضاسازی‌های مخرب کردند که در دوم مهر ماه این فضاسازی‌ها به احضار «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران انجامید. مداخله جویی‌هایی مقامات انگلیسی و صدور بیانیه‌هایی در این خصوص ۱۳ مهر ماه نیز برای دومین بار منجر به احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران شد. وزارت خارجه انگلیس حتی در این مدت اقدام به احضار کاردار ایران در لندن به خاطر اوضاع داخلی ایران کرد و در نهایت روز دوشنبه ۱۸ مهر ماه نیز دولت انگلیس در بیانیه‌ای پلیس امنیت اخلاقی و پنج مقام ارشد سیاسی و امنیتی ایران شامل غلامرضا سلیمانی رئیس نیروی بسیج، حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی و سردار حسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی را با ادعای ارتکاب نقض حقوق بشر تحریم کرد.

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس هم اعلام کرد که این کشور در کنار مردم ایران می‌ایستد. براساس این تحریم‌ها، افرادی که در این فهرست قرار دارند نمی‌توانند به انگلیس سفر کرده و هر یک از دارایی‌هایی آنها در انگلیس یا توسط افراد بریتانیایی در هر جا نگهداری شود، مسدود خواهد شد.

*رفتار دوگانه در موضوع حقوق بشر

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ۱۸ مهر ماه و در نشست هفتگی با خبرنگاراندر پاسخ به سؤالی درباره موضع گیری غیرمتعارف کشورهای اروپایی در خصوص اغتشاشات اخیر در ایران و... بیان کرد: متاسفانه شاهد رفتار دوگانه این کشورها در مبحث حقوق بشر هستیم. بسیار جالب است همزمان از مخالفت خودشان با خشونت صحبت می‌کنند و همزمان به دولت ایران توصیه می‌کنند در برابر کسانی که امنیت عمومی را بر هم زدند، خویشتنداری کرده و از دست زدن به اقدامات خشونت آمیز پرهیز کنید. جمهوری اسلامی ایران بارها گفته شنونده اعتراض و انتقاد است و به نگاه انتقادی و اعتراضی توجه می‌کند و به گفت‌وگو اعتقاد دارد و حرف شنودگان را خواهد شنید، ولی در عین حال، جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولتی که باید حافظ امنیت ملت و شهروندانش باشد، در مقابل آشوب و اغتشاش نمی‌تواند دست بسته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان این‌که اعتراض و اغتشاش دو رویکرد و موضوع متفاوتند و دو نتیجه متفاوت دارند، اظهار داشت: آنهایی که دولت ایران را به زعم خودشان به عدم خشونت توصیه می‌کنند جالب است در کشورهای خودشان به خشونت طلبان اجازه می‌دهند هم علیه سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران دست به اقدام خشونت آمیز بزنند، متعرض سفارتخانه‌های ایران شوند که بر مبنای کنوانسیون وین دارای مصونیت دیپلماتیک هستند و به خشونت طلبان اجازه می‌دهند که متعرض دیپلمات‌های ایران شوند. به این کشورها توصیه می‌کنیم دورویی و نفاق را کنار گذاشته و به وظایف قانونی خود عمل کرده و امنیت دیپلمات‌های ما را تامین کنند و به مبانی و اصولی که به ما توصیه می‌کنند هم در قبال شهروندان خودشان پایبند باشند و هم در ارتباط با شهروندان دیگر کشورها. (

البته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز۱۳ مهر ماه در گفت‌وگوی تلفنی با«لوئیجی دی مایو»همتای ایتالیایی و همچنین «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به هرگونه اقدام شتابزده و نسنجیده از سوی اتحادیه اروپا هشدار داد. وزیر خارجه ایران به همتای ایتالیایی گفت:ما بر اساس قوانین محکم خود نسبت به درگذشت یکی از فرزندان مان (مهسا امینی) متعهدیم و رسیدگی دقیق و عادلانه به آن با جدیت ادامه دارد. در عین‌ حال از مواضع و‌ مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم و اگراتحادیه اروپابخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل جمهوری اسلامی ایران باشد.

سناریوهای سازمان جاسوسی فرانسه برای ایران

فارس نوشت: خبری موثّق حاکی است که سرویس جاسوسی فرانسه، چند سناریو در دستور کار خود قرار داده تا به زعم خود، اقدامات جاسوسی و مداخله گرانه دو جاسوس را تحت الشعاع قرار دهد.

به دنبال پخش مستند «داستان یک مأموریت» در هفته گذشته از سیمای جمهوری اسلامی ایران و افشای مستدل مأموریت دو جاسوس فرانسوی توسط وزارت اطلاعات، خبری موثّق حاکی است، سرویس جاسوسی فرانسه، چند سناریو در دستور کار خود قرار داده تا به زعم خود، اقدامات جاسوسی و مداخله گرانه دو جاسوس را تحت الشعاع قرار دهد.

یک منبع مطّلع به شرط عدم افشای نامش گفت که سرویس جاسوسی مذکور قصد دارد به ازای دو جاسوس فرانسوی شکار شده در ایران، چند مقام سابق نظامی، امنیتی یا قضایی ایران را به یکی از کشورهای درجه چندم اروپایی بکشاند و با سناریوی مشابه بازداشت حمید نوری در سوئد، آن ها را به گروگان بگیرد.

منبع یادشده افزود که فرانسوی ها در سناریوی دوم خود قصد دارند از طریق اردشیر امیر ارجمند به یکی از سران فتنه در ایران ابلاغ نمایند تا طی بیانیه ای، ورود خود به صحنه حوادث اخیر کشور اعلام و به اصطلاح «لیدری اغتشاشگران خیابانی» را عهده دار شود. بر اساس این خبر، افسر اطلاعاتی فرانسه گفته است که اغتشاشات در ایران رو به خاموشی است و برای جلوگیری از میرایی آشوب ها باید آن فتنه گر را به صحنه بکشاند.

شایان ذکر است که متهم فراری اردشیر امیرارجمند به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی فرانسه در زندان بود که در زمان مرخصی توسط گروهک منافقین از کشور فراری داده شده و به فرانسه منتقل گردید. برادر وی نیز عضو مرکزیت گروهک تروریستی منافقین است که قبلاً در فرانسه و هم اکنون در استراسبوگ سکونت دارد.

منبع مطلع مذکور در ادامه گفت که در آینده اطلاعات بیشتری پیرامون این سناریوها ارائه خواهد داد.

دورهمی تجزیه‌طلبان روی آنتن اینترنشنال/ تریبون به ۲۰ چهره جدایی‌طلب در ۲۰ روز

شبکه اینترنشنال که در ۲۰ روز گذشته نقش مهمی در اغتشاش‌آفرینی در کشور داشت، رسماً تریبون خود را بطور متکثر و پرحجم در اختیار فعالان تجزیه‌طلب قرار داد.

به گزارش تسنیم ، در روزهای گذشته و همزمان با اغتشاشاتی که در برخی شهرهای کشور شاهد بودیم، برخی تحرکات تجزیه‌طلبانه در استان‌های مرزی کشور بود که تلاش داشتند با ناامن کردن استان‌های مرزی اهداف جدایی‌طلبانه خود را پیش ببرند.

فعالیت تجزیه‌طلبان در روزهای اخیر به حدی بود که علاوه بر نگرانی مردم، برخی چهره‌های خارج نشین نیز نسبت به تحرکاتآنها هشدار دادند. شیرین هانتر استاد دانشگاه جورج تاون و عضو شورای روابط خارجه آمریکا در مصاحبه با VOA گفت: عده‌ای از تجزیه‌طلبان که برخی اسم آزادی اقوام روی آنها می‌گذارند دنبال تجزیه هستند و هربار که اغتشاش می‌شود آنها وارد عمل می‌شوند.

این گروهک‌ها که عمدتاً در لیست گروه‌های تروریستی کشور هستند و سابقه انجام عملیات‌های تروریستی دارند، بطور دائم در شبکه ایران اینترنشنال وابسته به رژیم سعودی ظاهر شده و از این شبکه برای بیان اهداف خود استفاده می‌کردند.

تسنیم در آغاز اغتشاشات در گزارشی نوشت که اینترنشنال در مقایسه با سایر شبکه‌های فارسی زبان، تریبونی برای صداهایی بود که تا پیش از آن خط قرمز شبکه‌ها محسوب می‌شد و آن هم صدای گروهک‌های تروریستی از مجاهدین خلق تا تجزیه‌طلبان است و از آنتن دادن به آنها قبح‌شکنی کرد.

براساس آنچه سابقاً در رسانه‌های خارجی همچون گاردین منتشر شده بود،عربستان سعودی بودجه هنگفت 250 میلیون دلاری شبکه «ایران اینترنشنال» را تأمین می‌کند.

با پیمایشی کوتاه در بازه‌ی بیست روز گذشته دراین شبکه، به فهرستی از تجزیه‌طلبان برمی‌خوریم که برای بیاناهداف قوم‌گرایانه خود با‌ آنها مصاحبه شده است.

با توجه به کُرد بودن خانم مهسا امینی که مرگ وی بهانه‌ای برای آغاز اغتشاشات در کشور شد، از همان روزهای ابتدایی جریانات تجزیه‌طلب کُردی تلاش کردندبا مصادره این پرونده، احساسات مردم غرب کشور را تحریک کنند. احزابی همچون کومله، دموکرات کردستان و پاک با حضور در شبکه ایران اینترنشنال بطور دائم به دامن زدن به اغتشاشات کمک می‌کردند.

این اقدامات ضد امنیتی گروه‌ها موجب شد تا سپاه پاسداران در روزهای گذشته در چند مرحله، مقرهای این گروهک‌ها در اقلیم کردستان را مورد حمله موشکی، توپخانه‌ای و پهپادی قرار دهد.

این احزاب که در چهل سال گذشته رهبران آن در خارج کشور به سر می‌برند،در طول این سالها دچار انشعابات متعددی شدند و هرکس با اندک نیروهایش حزبی مستقل تشکیل داده؛ عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک کومله، ابراهیم علیزادهدبیر اول کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران،عمر ایلخانی‌زاده، دبیر‌کل کومله زحمتکشان کردستان،سلام قادریعضو کمیته مرکزی کومله از جمله چهره‌هایی بودند که در هفته‌های اخیر بطور دائم در استودیوی اینترنشنال ظاهر شدند.

خالد عزیزیدبیرکل حزب دموکرات کردستان،آسو صالحعضو حزب دموکرات کردستان ایران، مصطفی هجریمسئول اجرایی حزب دموکرات کردستان ایران وحسین یزدان پناه فرمانده حزب آزادی کردستاناز دیگران چهره‌های تجزیه‌طلب هستند که آنتن این رسانه سعودی در اختیارشان قرار گرفت.

علاوه بر تمرکز این شبکه بر کُردها، بعد از حوادث جمعه 8 مهرماه که برخی اعضای گروهک جیش‌الظلم بعد از نماز جمعه با حمله به یک کلانتری در زاهدان اقدام به تیراندازی و اقدام مسلحانه کردند که منجر به کشته شدن چندین نفر شد،این شبکه بلندگوی تجزیه‌طلبان بلوچستانو برخی چهره‌های ناشناس و مدعی دفاع از حقوق مردم بلوچ برای تحریک مردم شد.

ابراهیم احراریمجری شبکه کلمه (از شبکه‌های وهابی که تبلیغ تفرقه بین مذاهب اسلامی می‌کند)، غلامحسین‌بر سخنگوی حزب مردم بلوچستان،عبدالرئوف ملازهی،رحیم بندویی عضو حزب مردم بلوچستان، ناصربولیدی، دبیرکل حزب مردم بلوچستان،حبیب‌الله سربازیدبیر حزب بلوچستان راجی تپاکی،بهرام میرلاشاریعضو شورای همکاری بلوچستان از جمله این افراد بودند که با اخبار و تحلیل های دروغ درباره وضعیت زاهدان گفتند.

این تحرکات قومی و تریبون دادن به تجزیه‌طلبان تنها به کردها و بلوچ‌ها منحصر نبود؛ این شبکه که اولین اقدام حمایتی‌اش از تروریست‌ها، مصاحبه با یعقوب حر التستری سخنگوی گروهک جدایی‌طلب الاحوازیه بعد از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز بود، این بار نیز با برخی فعالان عرب مصاحبه کرد.مونا سیلاوی، سخنگوی حزب تضامن دموکراتیک اهواز و موسی شریفی نیز برای تحریک مردم خوزستان به صحنه آمدند.

مجموع حضور این افراددر پیمایشی که صورت گرفت بیش از 50 بار بود که برای نمونه عبدالله مهتدی حدود 10 بار تاکنون روی آنتن اینترنشنال ظاهر شده است.

پیوستن احسان کرمی به شبکه من‌ و تو

تصاویر و ویدئوی منتشرشده از شبکه خارجی و فارسی زبان من و تو، از حضور احسان کرمی در یکی از برنامه های این شبکه حکایت دارد؛ حضوری که در ساعات اخیر از سوی برخی به عنوان پیوستن و همکاری با شبکه تعبیر شده است.

احسان کرمی ۴۲ ساله که زمانی در رادیو و تلویزیون کشورمان فعالیت داشت یکی از اولین افرادی بود که درباره فوت مرحومه مهسا امینی جنجال آفرینی داشت و در اقدامی نمایشی برابر دوربین موهای خود را در اعتراض به آنچه به اعتقاد وی برای مهسا امینی اتفاق افتاده تراشید و حالا در کمتر از یک ماه بعد از آغاز این اغتشاشات و در شرایطی که دست های پشت پرده فتنه اخیر یکی یکی رو می شوند سر از یک شبکه تلویزیونی ضد انقلاب درآورد. شبکه ای که آن را وابسته به صهیونیستها می دانند.

او در اظهاراتی که از یکی از برنامه های شبکه من و تو پخش شد، مدعی شده است که خودش هم تا یک هفته قبل نمی دانسته که از اینجا سر در می آورد.

https://shoma-weekly.ir/js51No