جامعه

نقش شهید جعفری در دستگیری ملوانان آمریکایی

شهید داوود جعفری که در سوریه به‌دست صهیونیستها به شهادت رسید از جمله پاسدارانی بود که در زمستان سال ۱۳۹۴ تفنگداران آمریکایی را که وارد آبهای ایران در خلیج فارس شده بودند، دستگیر کردند.

شهید جعفری از نیروهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه بود که بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران با انفجار بمب کنارجاده‌ای در حوالی دمشق به شهادت رسید.

شهید داوود جعفری از جمله پاسدارانی بود که در زمستان سال 1394 به‌همراه جمعی از همکارانش و سردار فدوی فرمانده وقت نیروی دریایی سپاه به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند که فرمانده معظم کل قوا از آن‌ها قدردانی کردند و به سردار فدوی و چهار تن از آن‌ها نشان فتح دادند.

دلیل آن قدردانی، دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج فارس بود که تصویرش در رسانه‌ها و فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر شد.

بعدازظهر 22 دی 1394 دو فروند قایق جنگی آمریکا که حامل 10 ملوان آمریکایی و سلاح‌های نیمه‌سنگین جنگی بود، غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی ایران شد. آن قایق‌ها توسط نیروهای سپاه متوقف و سرنشینانش دستگیر شدند.

مقامات آمریکایی ابتدا ادعا کردند که قایق‌ها به‌دلیل نقص فنی وارد آب‌های ایران شدند، اما سپس گفتند که در مسیریابی اشتباه صورت گرفته است، در نهایت با عذرخواهی مقامات آمریکایی‌، ملوانان بازداشتی آزاد شدند.

https://shoma-weekly.ir/9Tt8Il