ویژه

نقش شهرستان‌ها در مجلس دهم پررنگ خواهد شد

اصولگرایانِ تهران پرچمدار نبودند؛ رئیس مجلس آقای لاریجانی است که نماینده تهران نیست. بنابراین قطعا شهرستانی‌ها می‌توانند نقش قوی و پررنگی را بازی بکنند. ثانیا فکر می‌کنم که برخی از نماینده‌های شهرستان، نماینده‌های فعالی باشند و بتوانند نقش‌آفرینی خوبی در مجلس داشته باشند.
منتخب مردم ورامین در خصوص نتیجه انتخابات مجلس اظهار داشت: فکر میکنم اصولگرایان در کل کشور اکثریت مجلس را در اختیار خواهند گرفت، البته اصلاحطلبان هم اقلیتی قوی خواهند شد. بنابراین مجلس، مجلس بسیار جدی خواهد بود و فکر میکنم یکی از جدیترین مجالس همه دورهها باشد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار روزنامه الکترونیکی «شما»، با بیان اینکه حضور باشکوه ملّت ایران در پای صندوقهای رأی در روز 7 اسفند لبیکی بود به دعوت مقام معظم رهبری، گفت: ملت ولایتمدار و غیور ایران اسلامی به دنیا اثبات کرد که پای آرمانهای انقلاب، امام و شهدا و منویات مقام معظم رهبری ایستادهاند و برخلاف همه ادعاها و تبلیغات پوچ رسانههای خارجی، نشان دادند که منافع ملّی کشورشان را خوب تشخیص میدهند، شرایط زمانی را خوب میشناسند و به موقع در صحنه حضور پیدا میکنند و باعث یأس و ناامیدی دشمنان میشوند.

وی ادامه داد: قطعا این حضور باشکوه به معنای ارتقای طراز پایداری نظام جمهوری اسلامی و افزایش اقتدار ملی کشور خواهد بود. 7 اسفند روز مانور قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران بود؛ بنابراین همه دشمنان نقشههایشان نقش بر آب میشود و متوجه میشوند که با ایران اسلامی باید با زبان کرنش و احترام صحبت کنند.

منتخب مردم ورامین در خصوص نتیجه انتخابات مجلس اظهار داشت: فکر میکنم که اصولگرایان در کل کشور اکثریت مجلس را در اختیار خواهند گرفت، البته اصلاحطلبان هم اقلیتی قوی خواهند شد. بنابراین مجلس، مجلس بسیار جدی خواهد بود و فکر میکنم یکی از جدیترین مجالس همه دورهها باشد.

نقوی حسینی در پاسخ به این سؤال که؛ با توجه به غیبت نمایندههای اصولگرای تهران در مجلس دهم، تکلیف پرچمداری این جریان در مجلس آتی چه میشود اظهار داشت: اولا اصولگرایانِ تهران پرچمدار نبودند؛ رئیس مجلس آقای لاریجانی است که نماینده تهران نیست. بنابراین قطعا شهرستانیها میتوانند نقش قوی و پررنگی را بازی بکنند. ثانیا فکر میکنم که برخی از نمایندههای شهرستان، نمایندههای فعالی باشند و بتوانند نقشآفرینی خوبی در مجلس داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص میزان موفقیت حامیان دولت در انتخابات گفت: علی رغم اینکه دولت خیلی تلاش کرد تا کرسیهای مجلس را در اختیار بگیرد و تمام فرماندارها، بخشدارها، همه جریانات سیاسی طرفدار دولت، اصلاحطلبان و حتی اصحاب فتنه و همه و همه بسیج شد؛ اما دولت نتوانست همه کرسیها را در اختیار بگیرد و این نشان میدهد که دولت باید رویکرد خودش را عوض کند. وی ادامه داد: مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند، بحران اشتغال بیداد میکند، جوانان بلاتکلیف و مردم خواهان رفع این مشکلات هستند. برخلاف این عنوان امید که دولت روی خودش گذاشته است، اتفاقا جوانان امیدی ندارند. دولت باید در این زمینه سرمایهگذاری بزرگی را انجام دهد و نسل جوان را امیدوار کند. این عوامل باعث شد که مردم اقبال چندانی به دولتیها نکنند.

نماینده ورامین در واکنش به اظهارات یکی از اعضای شاخص حزب کارگزاران که مردم شهرستانها را توسعهنیافته سیاسی خوانده است، گفت: این نوع نگاه به شهرستانها توهین است و اصلا نگاه خوبی نیست. اینکه نگاهِ شهروند درجه یک و دو به مردم داشته باشیم، همان نگاه آمریکایی است؛ چون آمریکاییها هم اینگونه فکر میکنند و نگاهِ جهان اول و جهان دوم و جهان سوم دارند. انقلاب اسلامی با همین تئوری و دیدگاه مقابله کرده است و میکند. بنابراین این نگاه غلطی است. شما اگر به دوران انقلاب هم بنگرید؛ میبینید که وقتی قیام 15 خرداد اتفاق افتاد، مردم ورامین و مردم قم خیلی هوشمندتر وارد شدند و به حمایت از ولایت و مرجعیت برخاستند. آقایان خوب است که نگاه خود را اصلاح کنند.

https://shoma-weekly.ir/eJuyn4