مجلس

نقش زنان همچنان موضوع مغفول‌مانده در ادبیات دفاع مقدس است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ادبیات داستانی کشور ما هنوز نتوانسته حضور واقعی زنان را در عرصه دفاع مقدس به نمایش بگذارد.
لاله افتخاری در گفتگو با ایکنا حضور زنان در دوران جنگ و جبهه‌های حق علیه باطل را موضوع مغفول‌مانده در ادبیات دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: هنوز نقش این افراد در زمان جنگ به درستی در ادبیات داستانی نشان داده نشده؛ در حالی‌ که حضور زنان در این عرصه بسیار تاثیرگذار بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: زنان کشور ما در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای در سرکوبی اهداف رژیم عراق داشته‌اند. زنان جامعه ما گاه در میدان رزم و اغلب در پشتیبانی جبهه حضور داشتند؛ ضمن اینکه با تشویق و حمایت همسر، برادر و فرزندشان به حضور در جبهه، ذهن خانواده‌های ایرانی را همراه با اهداف دفاع مقدس آَشنا و همراه می‌کردند و اکنون با گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی در تداوم دستاوردهای دفاع مقدس همکاری دارند.

وی بانوان را خط مقدم جبهه نرم فرهنگی دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس مردان ما در خط‌های مقدم از خاک و وطن ما دفاع کردند و بانوان نیز در پشت جبهه‌ها با نقش‌آفرینی و ایثارگری‌های خود مردان را به پیروزی نزدیک می‌کردند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه در جبهه نرم فرهنگی بانوان باید با توان خود خط‌شکن این جنگ نرم باشند افزود: بانوان و زنان ما با برنامه‌ریزی و ارائه نظرات می‌توانند مدیریت خط مقدم جبهه فرهنگی را در دست بگیرند.

وی ادامه داد: در جبهه نرم اولین ترکش‌هایی که به سمت ما نشانه رفته، زنان و جوانان ما را هدف قرار داده است، پس این دو قشر باید هوشیارتر و در خط مقدم دفاع باشند.

افتخاری بر الگو گرفتن از سیره شهدا و ادامه دادن راه آنان تاکید کرد و گفت: شهدا آمدند تا چراغ راه باشند و امروزه هر چه که داریم به برکت خون این شهیدان و خانواده‌های ایثارگر آنان است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: پشتوانه عظیم مذاکرات هسته‌ای ما خون شهیدانی است که رفتند تا ما پایدار و سربلند بمانیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه صبر و ایثار مادران و همسران و فرزندان شهدا با هیچ چیز دیگری قابل قیاس و معاوضه نیست، افزود: قطعاً خانواده‌های مفقودالاثر با این چشم‌انتظاری و سختی‌هایی که می‌کشند مقام و اجر بالاتری دارند.

https://shoma-weekly.ir/0UolG5