مجلس

نقد مجلس بر گفتار متناقض مقامات آمریکا

رییس جمهوری در این نشست ملاقات‌هایی که با برخی سران آفریقایی و آمریکایی ، چین و روسیه و گفت و گوهایی را که انجام شده بود، تشریح کرد و ابراز امیدواری کردند که بتوانیم تعاملی با دنیا داشته باشیم.

 عبدالرضا مصری پس از نخستین نشست مشترک دولت و مجلس شورا ی اسلامی به خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری به نمایندگان خیر مقدم گفت و پس از آن رییس مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: آقای لاریجانی از موضع گیری‌ها و ادبیات حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها که در نیویورک انجام دادند، تقدیر و تشکر کرد.

مصری ادامه داد: همچنین در این نشست آقای لاریجانی نقدی بر گفتار متناقض آمریکایی‌ها بعد از جریان نیویورک داشتند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: لاریجانی سپس وارد مسائل اقتصادی شد و توجه به تامین منابع یارانه‌ها ، بررسی جدی تعاملات بین مجلس و دولت، اعتبارات عمرانی و مشکلات مردم از جمله تورم و بیکاری اشاره داشتند.

مصری گفت: آقای لاریجانی بر همکاری همه مسئولان تاکید کردند.

وی افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی طی سخنانی به مسائل و مشکلات اقتصادی و عوامل رفع آنها ، مشکلات نقدینگی، مشکلات مالی وام های معوقه و تورم اشاره داشت و اذعان کرد که عزم دولت بر رفع این مشکلات و مهار تورم است.

مصری افزود: رییس جمهوری در این نشست ملاقات‌هایی که با برخی سران آفریقایی و آمریکایی ، چین و روسیه و گفت و گوهایی را که انجام شده بود، تشریح کرد و ابراز امیدواری کردند که بتوانیم تعاملی با دنیا داشته باشیم.

نماینده کرمانشاه ادامه داد: دکتر روحانی تشکر ویژه‌ای از ایرانیان مقیم نیویورک داشتند که استقبال خوبی کردند و از همه جای آمریکا به نیویورک آمده بودند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم این نشست‌ها برای رفع مشکلات مردم موثر و مفید باشد.

مصری گفت: مجلس شورای اسلامی میزبان دور بعدی نشست های مشترک دولت و مجلس خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نخستین نشست مشترک مجلس نهم و دولت یازدهم ساعت ۱۹ شامگاه سه شنبه به میزبانی دولت در نهاد ریاست جمهوری آغاز و حدود ۲ ساعت به طول انجامید.

https://shoma-weekly.ir/sQcxRe