مجلس

نظم اجتماعی از اولویتهای کمیسیون امنیت ملی است

با توجه به ترورهای صورت گرفته اخیر و به شهادت رسیدن دادستان سیستان و بلوچستان و همچنین قتل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این شائبه در اذهان عمومی ایجاد شده است که این اقدامات پدیده های امنیتی و سیاسی بوده است، لذا به سراغ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خانه ملت رفته و از نظر او مطلع شدیم.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص عملیاتهای تروریستی اخیر اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی ما انجام دادند این ترورها پدیده های امنیتی و سیاسی نبوده است و در این امر تردیدی نیست.

وی افزود: هیچ کدام از این موارد در حکم یک اتفاق امنیتی و سیاسی نبوده است، بلکه بیشتر به انگیزه های شخصی افراد و تنش های بین ایشان برمی گردد، بنابراین این گونه موارد جزء موردهای امنیتی و سیاسی به حساب نمی آید ولی کمیسیون امنیت بر روی این حوادث حساسیت ویژه دارد و ما حتما این حوادث را بررسی خواهیم کرد و پیگیری آن هستیم.

نقوی در ادامه تصریح کرد: درست است که در این مقوله موضوع امنیتی و سیاسی نیست اما به هر حال این موارد مربوط به حوزه نظم اجتماعی است و نظم اجتماعی مسئله ای است که باید نسبت به آن با تمام قوا حساسیت نشان داده شود، زیرا ممکن است در صورت اهمال افرادی با قصدهای خاص بتوانند اقدام به حمل اسلحه کنند و موجب اخلال در نظم اجتماعی شوند و این موضوع باید مورد
پی
گیری قرار گیرد. وی در خصوص اقدام مجلس در این رابطه اذعان داشت: ما حتما از طریق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پی گیر این جریان خواهیم شد و با همکاری مسئولین دستگاه های مختلف نسبت به این مهم اقدام خواهیم کرد.

نقوی در پاسخ به اینکه ترورهای اخیر حاشیه هایی را در جامعه به وجود آورده است که حاکی از سیاسی بودن این جریانات است اظهار داشت: همان طور که بیان شد موضوع امنیت اجتماعی و نظم اجتماعی مربوط می شود که طبیعتا باید در جامعه وجود داشته باشد تا افراد به راحتی نتوانند اسلحه حمل کنند وبه این ترتیب بتوانند خواسته ها انگیزه های شخصی خود را با تروراز طریق سلاح گرم تسویه کنند.

وی در پایان تأکید کرد: برای جلوگیری از این حوادث در جامعه نیازمند این مسئله هستیم که مسئولین امنیت اجتماعی نظارت و دقت بیشتری داشته باشند و از طریق شناسایی کانون هایی که این مهمات را در اختیار این تروریست ها قرار می دهد ازبین برده و اجازه ندهند که این اتفاقات در آینده بیافتد.

https://shoma-weekly.ir/zyDKXE