مجلس

نظر کمیسیون آموزش در مورد بودجه پژوهش تامین نشده است

مردم باید بدانند که چه اتفاقی می‌افتد. به نظر می‌رسد برخی ذوق زدگی‌ها در توافقات ژنو، کار احساسی است.
عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با توجه به روند اجرای توافقنامه ژنو و مذاکرات هستهای اظهار داشت: من امیدوارم که دولت و کسانی که تیم مذاکره کننده را  مدیریت میکنند. این نکته را در نظر داشته باشند که ما با چه دشمنی و با چه جبههای مقابل هستیم. نگاه ساده لوحانه و خوش باورانه به موضوع توافق با غرب در آینده یک نگاه ناکامی خواهد بود، مگر اینکه با هوشیاری و تیز بینی موضوع را رصد کنیم.

وی افزود: بنده با رجوع به فرمایش مقام معظم رهبری میبینم که ایشان در آبان ماه نکتهای را مطرح فرمودند که من به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستم و باید مردم را روشن کرد. مردم باید بدانند که چه اتفاقی میافتد. به نظر میرسد برخی ذوق زدگیها در توافقات ژنو، کار احساسی است.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ما باید موضوع توافقنامه ژنو را اداراک کنیم و به متون آن کاملا واقف باشیم، تا در فراز و نشیبهایی که درآینده پیشروی ملت ایران قرار خواهد گرفت، توجه کنیم و آنگاه اظهار نظر کنیم.

نماینده مردم نور و محمود آباد خاطر نشان کرد: در این مدت شش ماهه باید گامهای بلندتری برای اقتصاد مقاومتی برداریم و ساختارهای درونی کشور و تولید را اصلاح کنیم و روشهای نوین را برای مقابله با استکبار جهانی و در ارتباط با تحریمها برگزینیم، آن موقع است که ما میتوانیم ادعا کنیم که از توافقات ژنو استفاده درستی کردیم و الا خوشبینی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطر نشان کرد: ضمن آنکه توافقات ژنو دارای یک مباحثی در درون خود دارد، بحثهای غنی سازی و کاهش فرصتهای علمی و تحقیقاتی که برای ما بوده اینها نگرانیهایی را در پی دارد.

وی ادامه داد: ما دستاورد بزرگی را در طول انقلاب اسلامی در حوزه هستهای کسب کردیم، دستاوردها را هم نمیشود به همین راحتی کنار گذاشت و یا متوقف کرد. خصوصا فرصتهای اندکی در اختیار ما گذاشته شده است. دولت باید توجه بیشتری کند و با یک احساس شک به جبهه دشمن نگاه کند.

همچنین فیاضی در خصوص بودجه ۹۳ در حوزه پژوهش بیان داشت: امسال برعکس آنچه که انتظار میرفت بودجه پژوهشی را به طرز غیر قابل انتظاری کاهش دادند. این نشانگر آن است که به موضوع پژوهش که بنیاد هر گونه توسعه برای جامعه دانش بنیان است، توجه نمیشود.

وی افزود: ما در کمیسیون تلاش زیادی کردیم تا به گونهای این موضوع را حل وفصل کنیم البته اقداماتی صورت گرفت اما نظر ما تامین نشده و باید منتظر ماند تا نظر کمیسیون تلفیق بیان شود.

https://shoma-weekly.ir/4KBNFO