مجلس

نظام سلامت باید اصلاح شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : نظام سلامت معیوب است و باید اصلاح شود .
عبدالرضا مصری در مراسم گردهمایی سیاستگذاران و مجریان حوزه سلامت جامعه کار و تولید با بیان اینکه کارگران باید سرآمد جامعه باشند افزود : کارگران باید سلامت روحی و جسمی داشته‌ باشند و اگر هر روز یک دغدغه برای کارگر ایجاد شود نمی توان انتظار داشت که تمام توان وی در تولید صرف شود لذا باید دغدغه‌های کارگران کاهش پیدا کند و آرامش برقرار شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد : هر از گاهی یک مباحثی مطرح می شود که این آرامش را برهم می‌زند.

مصری گفت : ما برای اجرای سیاست ‌های ابلاغی مقام معظم رهبری آماده‌ ایم اما باید جلوی زیاده روی و خلط مبحث در این سیاست ‌ها گرفته شود .

وی افزود : هر سال مراکز تأمین اجتماعی رتبه عالی در خدمات دهی کسب می‌کنند که اگر در امور نظارت نکنیم و تنها انتظار ایجاد کنیم این جفا به مردم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : چندی پیش سازمان تعزیرات به خاطر کم فروشی یک نانوا را جریمه کرد در حالی که باید دید آیا بر 50 میلیون تومان زیرمیزی یک پزشک نیز نظارت می شود .

وی افزود: نباید مشکلات را فرافکنی کنیم .

مصری با بیان اینکه قانون برنامه پنجم سه سال است که تصویب شده است گفت : این قانون می‌گوید ، کسی که در بخش پزشکی دولتی کار می‌کند ، نباید در بخش خصوصی نیز فعالیت کند ، اما این قانون اجرا نمی‌ شود و باعث تحمیل هزینه‌های گزاف به مردم می ‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ادغام صندوق‌های بیمه‌ای در وزارت بهداشت گفت: مجلس قطعا اجازه نخواهد داد که سرمایه‌های بین نسلی سازمان تأمین اجتماعی که حاصل دسترنج 38 میلیون بیمه شدگان است، به تاراج برود.

وی افزود : ما در کشورصندوق‌های بیمه ‌ای مختلفی داریم اما از اول انقلاب تاکنون هیچ دولتی تا به حال حتی یک ریال نیز به سازمان تأمین اجتماعی کمک نکرده و هر چه هست متعلق به خود مردم است .

مصری با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در طول تاریخ خوب عمل کرده است و بیمه شده‌ها از آن راضی هستند گفت : بیمارستان با پول خود بیمه شدگان ساخته شده است و اگر دولت در سازمان تأمین اجتماعی وارد شود این سازمان نابود می ‌شود و صدای مخالف منافع کارگران از خانه ملت بلند خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نظارت حق مسلم نظام سلامت کشور است و این سازمان از نظارت ممانعت نکرده است افزود : سه هزار میلیارد تومان بغیر از لایحه بودجه امسال از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای بیمه روستائیان اختصاص پیدا کرد در حالی که تامین اجتماعی 38 میلیون نفر را اداره می کند و یک ریال نیز از دولت نمی خواهد .

https://shoma-weekly.ir/vsXkmq